تولید پسماندهای تر در ایام پایانی سال و نوروز در شهرستان نیشابور افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند به طوری که امسال به ۲۰۵ تن در روز هم رسید.

گلستانی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری نیشابور گفت: هر ساله در ایام پایانی سال با توجه به موضوع خانه‌تکانی، حجم تولیدی پسماند شهروندان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و امسال بی سابقه بود.

او افزود: این افزایش تنها مربوط به پسماند خشک نیست، بلکه پسماندهای تر نیز همه ساله در این ایام افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و امسال به ۲۰۵ تن در روز هم رسید.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری نیشابور با اشاره به میزان افزایش زباله در ایام پایانی سال ادامه داد: به طور میانگین در هفته‌های پایانی سال میزان تولید روزانه پسماند افزایش می یابد و امسال به حدود دو برابر میانگین تولید در روزهای دیگر سال رسید.

گلستانی بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در طول سال به ویژه در این ایام نیازمند آن هستیم، مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا و جداسازی اجسامی بوده که توسط شهروندان غیرقابل استفاده است و به عنوان زباله بیرون گذاشته می‌شود.

اوتصریح کرد: در صورتیکه مشارکت شهروندان در فرآیند تفکیک زباله از مبدا افزایش یابد و اپلیکیشن اکو را نیز نصب کنند، تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای خدمات پسماند را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.