تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی با صدور هشدار سطح نارنجی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، از وزش تندباد‌های موقتی، بارش باران (عمدتاً به‌صورت رگبار)، بارش برف، کولاک برف و کاهش محسوس دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان از عصر جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ تا ظهر شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در عبور و مرور شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب، اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر استان به‌دلیل بارش برف، کولاک و یخبندان و اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل، از آثار این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

محمدی تصریح کرد: بر این اساس، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازم، انجام تمهیدات لازم برای تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در معابر شهری و جاده‌ها، از توصیه‌های لازم در زمان فعالیت این سامانه بارشی است.

او همچنین افزود: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان اردبیل، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم دما‌های گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سوله‌های صنعتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت به باغات، از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار