خاموشی چغازنبیل و هفت تپه به احترام زمین

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: محوطه چغازنبیل، هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه به احترام ساعت زمین در نهم فروردین یک دقیقه خاموش شدند.

عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه  می‌گوید: امسال در نوروز ۱۴۰۲ چراغ‌های محوطه‌های جهانی چغازنبیل، هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه به مناسب روز جهانی ساعت زمین خاموش شدند.

او ادامه داد: ساعت زمین یک رویداد جهانی است که از طرف صندوق جهانی طبیعت برنامه‌ریزی و پیشنهاد شده است، در این روز از مردم، صنایع، کسب و کار‌ها و مراکز فرهنگی دعوت می‌شود تا به مدت یک ساعت چراغ‌ها و وسائل الکترونیکی غیرضروری خود را خاموش کنند تا به بقایای انرژی در کره زمین کمک کرده باشند، هدف از این اقدام، آگاهی‌سازی در مورد تغییرات اقلیمی و ضرورت مصرف درست انرژی است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه  گفت: هر سال محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل نیز با این رویداد همگام می‌شود و چراغ‌های مجموعه به صورت نمادین به مدت یک دقیقه خاموش می‌شوند که امسال این رویداد همزمان در چغازنبیل، محوطه تاریخی هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه نیز انجام شد تا میراث‌فرهنگی خوزستان و ایران نیز سهم کوچکی در معرفی اهمیت مصرف بهینه انرژی داشته باشد.

این رویداد هر ساله در نوروز همزمان در سراسر جهان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.