بارش باران و روند کاهش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران را در سطح استان خواهیم داشت که در نواحی شمالی استان ایجاد روان‌آب و سیلاب دور از انتظار نیست. در نواحی مستعد نیز بارش تگرگ را خواهیم داشت.

زهرا عنایتی اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ۴ درجه و سرخس با ٣٣ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار، بردسکن و مهولات با سرعت ٣۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١١ و ٢۶ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٧ درجه و در سردترین ساعات به ١٢ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت امشب شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

سرعت وزش باد به ویژه در نواحی شرق استان شدید همراه با بروز خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: روز‌های شنبه و یکشنبه بارش باران را در سطح استان خواهیم داشت که در نواحی شمالی استان ایجاد روان‌آب و سیلاب دور از انتظار نیست. در نواحی مستعد نیز بارش تگرگ را خواهیم داشت.

گفتنی است؛ روند کاهش دما از فردا در سطح استان آغاز می‌شود و تا صبح دوشنبه ادامه دارد. همچنین در نواحی سردسیر و مستعد دمای حداقل شبانه به صفر درجه تا منفی ٢ درجه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار