دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان از عصر امروز جمعه به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان از عصر امروز جمعه به شکل محسوسی کاهش می‌یابد به طوری که بارش‌های روز شنبه اغلب به صورت برف خواهد بود.

حسین سلطانی افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد کمینه دمای زیر صفر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین وزش باد در برخی نقاط موجب کولاک برف و گرد و خاک خواهد شد و از روز دوشنبه تا اواخر هفته آینده، دمای هوا به تدریج افزایش می یابد.

به گفته این کارشناس در زمان حاضر با ورود سامانه بارشی، بارش پراکنده برف در جاده دندی-تخت سلیمان و بارش پراکنده باران در دیگر مناطق استان آغاز شده است که از امشب بر شدت بارندگی ها افزوده می شود.

این کارشناس با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۳۲ درجه و گرماب با پنج درجه بالای صفر گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، ادامه داد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده نیز بین ۶ و ۱۹ درجه بالای صفر اعلام شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.