بررسی میزان خطر جراحی لوزه

محققان مدلی را برای ارزیابی میزان خونریزی پس از برداشتن لوزه طراحی کرده‌اند.

به سرپرستی تیمی در مرکز پزشکی Southwestern یک مدل آماری برای شناسایی استاندارد‌هایی برای میزان معمول خونریزی پس از برداشتن لوزه در کودکان به دست آمده است.

یافته‌های این تحقیق که در JAMA Otolaryngology-Head & Neck Surgery منتشر شده است، می‌تواند به پزشکان و بیمارستان‌ها کمک کند تا نتایج جراحی رایج کودکان در آمریکا را بهبود بخشند.

این مدل ابزار مفیدی برای بررسی کیفی و ایمنی در مورد جراحی لوزه است.در حال حاضر، پزشکان یک مدل معتبر برای تشخیص میزان خونریزی دارند.

همان‌طور که در تصویر هم دیده می‌شود، سمت راست تصویر یک شرایط غیر نرمال و سمت چپ تصویر شرایط نرمالی را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹ آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا بنیاد جراحی سر و گردن دستورالعمل‌های به روز شده‌ای را برای برداشتن لوزه در کودکان صادر کرد که به جراحان توصیه می‌کرد پس از این روش‌ها میزان خونریزی بیماران خود را کنترل کنند.

ران میچل استاد گوش و حلق و بینی و نویسنده اصلی این دستورالعمل‌ها و مطالعه حاضر گفت: اگرچه عوارض پس از عمل لوزه نادر است، خونریزی بیش از حد یکی از شایع‌ترین موارد است و اغلب به عنوان عاملی در تعداد بسیار کمی از مرگ‌های مرتبط با این جراحی در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: تغییر در دستورالعمل‌ها گام مهمی در جهت کمک به بهبود ایمنی برداشتن لوزه بود، اما پزشکان در استفاده مؤثر از آن‌ها با مانع بزرگی روبرو بودند.

هیچ استانداردی برای اطلاع پزشکان وجود نداشت که آیا میزان خونریزی شخصی آن‌ها طبیعی، زیاد یا کم در نظر گرفته می‌شود.

برای توسعه استاندارد‌ها، دکتر جانسون و همکارانش داده‌هایی را از پایگاه‌داده سیستم اطلاعات سلامت کودکان انجمن بیمارستان کودکان جمع‌آوری کردند، که شامل اطلاعات بیمار شناسایی‌نشده شامل بستری در بیمارستان، جراحی‌های سرپایی، بازدید‌های بخش اورژانس و داده‌های بیماران واحد مشاهده بیش از ۴۹ بیمارستان غیرانتفاعی کودکان در ایالات متحده بود.

محققان عمدتاً داده‌های مربوط به بیمارانی که به بخش اورژانس مراجعه کرده‌اند یا به دلیل خونریزی پس از برداشتن لوزه‌ها مجدداً بستری شده‌اند، برایشان مهم بود.

محققان داده‌های دموگرافیک بیماران با خونریزی زیاد پس از عمل جراحی لوزه و همچنین سوابق پزشکیشان را جمع آوری کردند.پس از طبقه بندی میزان خونریزی، تیم دریافتند میانگین احتمال خونریزی در بین همه بیماران ۱.۹۷ درصد است.

کمترین نرخ کمی بیش از ۱% بود و بالاترین نرخ، ۶.۴% بود. متغیر‌های مرتبط با افزایش میزان خونریزی پس از برداشتن لوزه شامل سن نوجوانی (بیش از ۱۲ سال) قومیت اسپانیایی تبار، در میان ثروتمند و با عارضه چاقی بود.

دکتر جانسون تأکید کرد: این مطالعه تکنیک جراحی یا ابزار‌های زیادی را که برای انجام عمل جراحی لوزه در دسترس است در نظر نگرفته است.
همچنین آموزش‌های متفاوت جراحان می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد و این متغیری است که لحاظ کردنش دشوار است.

دکتر جانسون افزود: ممکن است تکنیک جراحی دلیل نرخ خونریزی بالا نباشد، زیرا بسیاری از عوامل خارج از کنترل جراح در بروز این خطر نقش دارند، از جمله سن بیمار یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای او.

دکتر جانسون گفت: این مدل نقطه شروع مفیدی برای کمک به جراحان فراهم می‌کند تا به میزان خونریزی بیمار خود نگاه کنند و به آن‌ها کمک کند که بفهمند چرا ممکن است این عارضه رخ دهد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

برچسب ها: عمل لوزه ، خونریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.