وجود ۶۶۷ روستای دارای تنش آبی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در مجموع ۶۶۷ روستای دارای تنش آبی در استان داریم که بیشتر مشکل کمبود آب دارند.

داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : روستا‌هایی که به صورت مطلق آب نداشته باشند هم تعدادشان و هم نفراتشان کم است و به این منظور ۲ طرح آبرسانی به مجتمع‌های روستایی و آبرسانی به تک روستا‌ها در دست اقدام آبفا استان است.

داودی افزود: در استان کرمانشاه برای حدود ۱۶۸ روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود که با توجه به تغییر فصل و پر آب بودن یا خشک بودن چشمه، چاه یا قنات آن روستا آبرسانی صورت می‌گیرد، ضمن اینکه تعداد کمی از روستا‌های استان به صورت فصلی هستند به عنوان مثال یک خانواده در فصل خاصی از سال ساکن روستا می‌شود که حتی این روستا‌ها نیز در طرح آبرسانی در نظر گرفته شده اند.

وی توضیح داد: قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی ۲ فاز بسته شده که در فاز اول، آبرسانی به ۳۴۹ روستا در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل آبفا استان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی ۲ معین دارد که شامل قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و سازمان بسیج سازندگی متعلق به سپاه نبی اکرم (ص) با فرماندهی سردار ریحانی است و معین روستا‌های اسلام آباد غرب، کرمانشاه، هرسین، سنقر، کنگاور و صحنه سپاه نبی اکرم (ص) است و معین هشت شهرستان باقیمانده از جمله روستا‌های مناطق اورامانات، قرارگاه نجف اشرف خواهد بود.

به گفته داودی، مدت زمان فاز اول ۳۰ ماه با بودجه ۳۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون در این فاز آبرسانی به چند روستا انجام شده است، ضمن اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ قرار است آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر استان انجام بشود، زمان اتمام فاز اول تابستان ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی از امضای تفاهم نامه فاز دوم آبرسانی به روستا‌های استان در چند روز اخیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه منتج به قرارداد شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار