سرمای هوا در همدان ماندگار است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: کاهش محسوس دما و سرمای شدید که در پی فعالیت یک سامانه بارشی طی چند روز گذشته، جو استان را تحت تاثیر قرار داده همچنان ظرف ۲۴ ساعت آینده (روز طبیعت) ماندگار است.

محمدحسن باقری‌شکیب گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهارداشت: سامانه بارشی به طور کامل از آسمان استان خارج شده است و به دنبال آن، جبهه هوای سرد در استان مستقر و سرعت وزش باد در بیشتر نقاط افزایش یافت است.

باقری شکیب با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: برای امشب دمای کمینه هوا برخی از نقاط استان به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در میانه روز طبیعت سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و موجب سرمای هوا می‌شود، تاکید کرد: با توجه به کاهش دمای هوا، به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود در نظر بگیرند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از ۲ روز آینده دمای هوا افزایش می‌یابد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه بارانسنجی روستای شهرستانه تویسرکان با ۲۲ میلیمتر بیشترین بارش و ایستگاه دانشگاه بوعلی سینا ۱۸ میلیمتر بارش را ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین و بهار با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
داریم یخ می‌زنیم از سرما