برزیل و چین برای کنار گذاشتن دلار توافقنامه امضاء کردند

مقامات چین و برزیل توافقنامه‌ای را برای تجارت با ارزهای یکدیگر امضا کردند که با آن دلار آمریکا به عنوان یک واسطه کنار گذاشته می‌شود.

 مقامات چین و برزیل توافقنامه‌ای را برای تجارت با ارزهای یکدیگر امضا کردند که با آن دلار آمریکا به عنوان یک واسطه کنار گذاشته می‌شود.

بر اساس این توافق، دو طرف همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه مواد غذایی و مواد معدنی هستند. به گفته رسانه ها، این توافق دو عضو بریکس را قادر می‌سازد تا به جای استفاده از دلار آمریکا برای تسویه حساب‌ها، معاملات تجاری و مالی گسترده خود را مستقیماً با ارزهای ملی انجام دهند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از آژانس توسعه تجارت و سرمایه گذاری برزیل نوشت: انتظار این است که این (توافق) هزینه‌ها را کاهش دهد... تجارت دوجانبه را افزایش دهد و سرمایه گذاری را تسهیل کند.

این کشورها همچنین از ایجاد یک اتاق تهاتر خبر دادند که تسویه حساب های بدون دلار آمریکا و همچنین اعطای وام به ارزهای ملی را فراهم می کند. این اقدام با هدف تسهیل تجارت و کاهش هزینه مبادلات بین طرفین و رهایی از وابستگی به دلار در روابط دوجانبه انجام شده است.

بانک مرکزی چین (PBOC) پیشتر اعلام کرده بود که چنین ترتیباتی استفاده از رنمینبی (یوان) را برای تراکنش های فرامرزی بین شرکت‌ها و مؤسسات مالی در دو کشور افزایش می دهد و تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه را تسهیل می کند.

چین به مدت بیش از یک دهه بزرگترین شریک تجاری برزیل بوده است و تجارت دوجانبه در سال گذشته به رکورد 150 میلیارد دلار رسید. به گفته تاتیانا روزیتو، مقام ارشد امور بین‌الملل در وزارت دارایی برزیل، در حال حاضر 25 کشور با چین تسویه حساب‌های خود را با یوان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارشناسان قبلاً هم گزارش داده بودند دلار در حال فروپاشی اشت اما این برنامه نقشه کسانیست که هدفشان هک انسان و بردگی مطلق انسان است چون قرار است بجای دلار و خرید و فروش با کارت بانکی با استفاده از هوش مصنوعی و هک انسان ها ارزهای دیجیتال بکار گرفته شوند این ارزها نامرئی و درواقع براساس رفتارهای اجتماعی افراد به آنها تعلق میگیرد همانطوریکه چندسال است در ووهان چین به رفتار اجتماعی مردم امتیاز داده میشود مثلاً در صورتی که شما شهروند خوبی باشی با چشم تون یا اثر انگشت تان میتوانید وارد یک فروشگاه بشوید و مایحتاج خودت را برداری متاسفانه طبق تفاهمنامه هایی که وزارت ارتباطات و بانک مرکزی و وزارت بهداشت با یکدیگر منعقد کرده اند نظام اقتصادی و بانکداری ایران هم در حال ایجاد ساختارهای دیجیتالی و امتیازدهی شهروندان ایرانی بمانند کشور چین است ما مردم مسلمان ایران چنین اقداماتی را برنمی تابیم و شدیداً اعتراض داریم
آخرین اخبار