رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با گسترش اجرای سند تحول سازمان، همه زمینه‌های فناوری هسته‌ای را در اقتصاد ملی و زندگی مردم شاهد خواهیم بود.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در اصفهان گفت: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص تحقق شعار سال به موضوع تحول و ضرورت آن و جهت گیری‌ها اشاره کردند؛ سازمان انرژی اتمی هم جهت گیری تحولی را که از پارسال در قالب سند جامع راهبردی پایه گذاری کرده با همت مضاعف ادامه می‌دهد.

او افزود: برای تحقق سند تحول، همت مضاعف خود را از نقطه صفر فعالیت سازمان انرژی اتمی که همان شناسایی ذخایر معدنی کشور با قابلیت‌های فناورانه و تجهیزات (استفاده از داده‌های ژئوفیزیک هوابرد در اولین مراحل اکتشافات) است با تخمین ذخایر در اعماق ۱۵ هزار متر زمین، سپس فرآوری و تبدیل آن به سوخت و تبدیل پ آن در نیروگاه‌ها به برق و در بخش پزشکی به پرتو به کار می‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های هسته‌ای در بخش‌های محیط زیست و کشاورزی سلامت جامعه را به دنبال دارد، گفت: به عنوان مثال برای تحقق امنیت غذایی، با گسترش پرتو دهی می‌توانیم آفت‌ها را از مزارع کشاورزی و باغ‌ها دور کنیم.

اسلامی ادامه داد: شعار‌های اقتصادی چند سال اخیر زنجیره متصل به هم هستند و محقق کردن آن‌ها از جمله شعار امسال، مهار تورم و رشد تولید، اهتمام ویژه همگانی، را می‌طلبد.

او افزود: این مشارکت همگانی موجب می‌شود، آثار آن به صورت یکپارچه در اقتصاد کشور و زندگی مردم دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.