در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سردی هوا و  وزش باد برای گردشگران/ انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش دمای روز طبیعت

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ گفت: باتوجه به هشدار سازمان هواشناسی درخصوص کاهش دما و یخبندان احتمالی در روز سیزدهم فروردین اقدامات پیشگیرانه به طور کامل انجام شد.

محمدعلی فیاض در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  با توجه به توده ابر تشکیل شده ای که از غرب (استان قزوین) به سمت تهران در حال حرکت است، در ساعات آینده شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بالا بارش پراکنده برف و کولاک برف خواهیم بود.

او افزود: در این راستا ارتفاعات تهران (لواسان-شمیران) باد شدید و درمواقعی خیلی شدید را تجربه خواهد کرد و جهت باد به گونه ای خواهد بود که برخی برفهای باریده شده این روزها را بصورت سوزباد به سطح شهر آورده و بشکل سرمای قابل لمسی احساس خواهد شد.

فیاض خاطرنشان کرد: در این رابطه کاهش دمای قابل ملاحظه ای درهمه استان اتفاق افتاده و فردا (یکشنبه) هوای سرد علاوه بر وزش باد موجب ایجاد روزی سرد خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ گفت: افت دما در امشب (شنبه) قابل ملاحظه و تا دو روزآینده برای ارتفاعات شمالی باعث ایجاد یخبندان می شود.

او ادامه داد: حداکثر سرعت وزش باد برای بعدازظهر امروز و امشب خواهد بود و این مقدار فردا کمی کاهش پیدا می کند.

فیاض خطاب به گردشگران نوروزی که برای روز سیزده به در گردش در بیرون از منزل را انتخاب کرده اند، گفت:  برای روز سیزده بدر( روز طبیعت) مهمترین پدیده جوی سردی هوا و  وزش باد پیش بینی می شود که گردشگران را تحت تاثیر قرار خواهد داد که این نکته به عزیزان اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ در پایان از مردم درخواست کرد که از اتراق کردن کنار رودخانه ها پرهیز کنند‌. ‌

برچسب ها: روز طبیعت ، سردی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار