یک کارشناس کسب و کار مطرح کرد؛

برای موفقیت در کسب و کار، منطقه امن ذهنی خود را رها کنید

بسیاری از کسب و کارها در ایران و جهان بخاطر نوع تفکر کارکنان و مدیریت که می خواهند در منطقه امن بمانند، دچار مشکل می شوند و از بین می روند .

پویا واثق ملکی کارشناس کسب و کار در خصوص منطقه امن ذهنی گفت: منطقه امن یا به انگلیسی (Comfort Zone) به حالتی گفته می شود که در آن شخص از نظر ذهنی هیچگونه استرس و اضطرابی را نداشته باشد . این حالت در عمل هر گونه پویایی و حرکت و خلاقیت را از شخص می گیرد و شخص بخاطر اینکه در این حالت بماند از انجام کار ، ریسک و خلاقیت جدید دوری می کند و قدرت حل چالش ها را از دست می دهد .

وی در خصوص اینکه چرا باید از منطقه امن خود خارج شویم گفت: ماندن در منطقه امن قدرت ریسک و خلاقیت را از شخص و در نتیجه از آن کسب و کار می گیرد و در عمل آن کسب و کار در رسیدن به موفقیت باز می ماند. بخصوص کسب و کارهایی که در حال رقابت با هم هستند، باید قدرت خلاقیت و ریسک پذیری را داشته باشند تا بتوانند موفق شوند وگرنه در بازار رقابتی ، موفق نخواهند بود و با چالش هایی که روبرو خواهند بود از بین می روند.

این کارشناس کسب و کار در خصوص روش خروج از منطقه امن برای کارکنان یک کسب و کار گفت: در مورد کارکنان یک شرکت هم ، وقتی شخصی حاضر نیست از منطقه امن خودش بیرون بیایید و از خلاقیت استفاده کند ، قطعا در رقابت با همکاران دیگرش ، آرام آرام حذف خواهد شد .

وی افزود: بسیاری از کسب و کارها در ایران و جهان که به دنبال افراد خلاق هستند، بعد از مدتی با آن کارمند، قطع همکاری می کنند وبلعکس کارکنانی که قدرت ریسک و خلاقیت دارد ، بین همکاران دیده می شوند و به همان نسبت در کار خود موفق تر خواهد بود و همیشه پست های مهم و شرکت های موفق به دنبال این کارکنان هستند .

واثق ملکی اظهار کرد: بنابراین اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید ، لازم است از منطقه امن ذهن‌تان خارج شوید و برای این کار باید تغییر کنید، تغییرات هزینه دارند و گاها دردناک هستند ولی برای موفقیت در آینده لازم و ضروری هستند.

برچسب ها: کسب و کار ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار