یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

نظامیان صهیونیست به مصلای القبلی در مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزارانی را که در آن اعتکاف کرده بودند، به زور بیرون کردند.

در پی دعوت ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان برای هتک حرمت مسجدالاقصی، نظامیان این رژیم سحرگاه امروز (دوشنبه) به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش المیادین، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مصلای القبلی در مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزارانی را که در آن اعتکاف کرده بودند، به زور بیرون کردند. نظامیان اشغالگر، همچنین نمازگزاران فلسطینی را تهدید کردند که اگر آنجا را ترک نکنند، آن‌ها را بازداشت خواهند کرد.

پیش از این هم شماری از شهرک نشینان با حمایت نظامیان اشغالگر با هتک حرمت مسجدالاقصی، وارد آن شدند.

فلسطین، ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی گفت: من یکبار دیگر می گویم و از یهودیان درخواست می کنم که هر زمان درهای مسجد الاقصی باز بود وارد آن شوند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس گفت: حمله به معتکفان در مسجد الاقصی بیانگر ذهنیت تروریستی صهیونیسم است. رژیم صهیونیستی گمان می‌کند که می‌تواند ملت ما را از اعتکاف در مسجد الاقصی منع کند.

در بیانیه حماس آمده است که حمله رژیم صهیونیستی به معتکفان در مسجد الاقصی تجاوز به تمام ارزش‌های انسانی است و پیامدهایی در داخل و خارج فلسطین دارد. تعدی به نمازگزاران در مسجد الاقصی زمینه را برای تمام سناریوها باز می‌کند. رژیم اشغالگر مسئولیت کامل پیامدهای این برخورد جنایتکارانه را برعهده دارد.

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز به شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن یورش بردند که با مقاومت مبارزان فلسطینی مستقر در این شهر روبرو شد.

شهادت ۲ جوان فلسطینی در نابلس

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری  ۲ جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین ۲ جوان فلسطینی به نام‌های «عز طوقان» و «نضان طبنجه» را در جریان یورش به خانه‌های آن‌ها در این شهر بازداشت کردند.

براساس گزارش‌های رسیده، درگیری بین مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مبارزان گروه مقاومت "عرین الاسود" در بیانیه‌ای اعلام کردند که با تیراندازی و انفجار بمب به مقابله با اشغالگران صهیونیست در شهر نابلس ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار