صلح و سازش۴۰ درصد اختلافات کارگری و کارفرمایی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۰ درصد دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی استان طی سال گذشته، با سازش حل و فصل شد.

علی جهانی با بیان اینکه اختلافات کارگری و کارفرمایی بیشتر در کارگاه‌های کوچک و متوسط اتفاق می‌افتد اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار و ۷۵۴ دادخواست بدوی در مراجع رسیدگی استان به ثبت رسید که هفت هزار و ۴۶۸ دادخواست در هیات تشخیص، منجر به صدور رای شد.

وی با بیان اینکه در صورت اعتراض کارگر یا کارفرما به آرای مراجع تشخیص، دادخواست‌ها در مراجع حل اختلاف و تجدید نظر رسیدگی می‌شود ادامه داد: ۲ هزار و۲۹۷ پرونده نیز در مراجع حل اختلاف به ثبت رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۰ پرونده پس از رسیدگی منجر به صدور رای گردید که با مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها، ۴۰ درصد آرای صادره با سازش حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: با افزایش مراجع تشخیص و حل اختلاف همچنین افزایش جلسات رسیدگی به دادخواست ها، زمان رسیدگی از ۹۰ به ۴۰ روز کاهش یافت.

جهانی خاطر نشان کرد: ۲۳ هیات تشخیص و ۱۱ هیات حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر کار رسیدگی به دادخواست‌ها و اختلافات کارگری و کارفرمایی را در سطح استان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.