کشف و معدوم سازی هزار و ۴۸۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: کشف و معدوم سازی ۱۴۸۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و پلمب ۶ واحد صنفی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ انجام شد.

 امیر حسین روزبه معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ضمن انجام بازدید‌های پیوسته در تمامی ایام سال در ایام نوروز نیز با عنوان طرح تشدید، بازدید‌ها و بازرسی‌های ویژه خود را از ۲۴ اسفند ماه هر سال تا پایان تعطیلات نوروز آغاز می‌کنند.

او می گوید: در این ایام بالغ بر ۹۳۹ مرتبه از مراکز توزیع، تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن تحت پوشش و ۵۵ مرتبه از مراکز اقامتی بین راهی و پایانه مسافربری و محل اسکان مسافران نوروزی بازررسی و بازدید و همچنین با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بهداشت محیط، ۳۶۰ مورد سنجش محیط نیز به انجام شد.

به گفته او با توجه به اهمیت مصرف آب شرب، در ایام نوروز ۷۲۲ مورد کلرسنجی، ۴۹ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی و ۲۹ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی شهرستان انجام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: ۴۲ مورد نمونه برداری از نان، مواد غذایی و نمک به آزمایشگاه مواد غذایی اهواز و آزمایشگاه اداره کل غله استان خوزستان جهت بررسی ارسال شد.

این مقام مسئول می گوید: در بازررسی‌های انجام شده ۱۴۸۰ کیلوگرم از انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف معدوم، ۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمپ و ۲۴ واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار