تعاونی تولید روستایی همدان به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شد

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: نخستین بار در تشکل‌های بخش کشاورزی کشور، اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شد.

مسعود اکبری مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام اقدامات زیربنایی در توسعه بخش کشاورزی کشور از جمله ایجاد آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی و زنجیره تولید نهال گواهی شده برچسب آبی گردو موفق شد با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شود.

او درخصوص دلیل ثبت اتحادیه تعاونی تولید استان همدان به عنوان یک شرکت دانش بنیان گفت: آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی این اتحادیه در فضایی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و گلخانه‌ای به مساحت هزار متر مربع ساخته شده که در این طرح با استفاده از نیرو‌های متخصص و دانشگاهی سالانه تعداد یک میلیون گیاهچه مورد نیاز کشاورزان کشور تولید می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه می‌توان به طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی در مساحت ۱۴ هکتار به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های بخش کشاورزی از طریق اتحادیه تعاونی تولید استان همدان برای اولین بار در کشور اشاره کرد که در این طرح تولید نهال پیوندی با استفاده از ارقام برتر داخلی و مورد تأیید معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی و مؤسسه تحقیقات کشاورزی تولید و در دسترس باغداران کشور قرار گرفته است.

اکبری تاکید کرد: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام فعالیت‌های متعدد دیگری مانند تولید و فرآوری بذور غلات و حبوبات، راه اندازی استارت آپ، طرح جهش تولید، ارتقاء بهره وری و سرشاخه کاری باغ‌های گردو تحت نظارت این سازمان به عنوان الگویی موفق برای تشکل‌های بخش کشاورزی در استان همدان مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.