بیش از ۱۹ میلیارد تومان هزینه درمان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سمنان پرداخت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان در مراکز غیرطرف قرارداد با تامین اجتماعی استان به بیمه‌شدگان این سازمان در سال گذشته پرداخت شد.

امیدیان گفت: بخشی از هزینه درمان پرداختی در بخش غیر مستقیم به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت سه‌هزار و ۴۱۷ پرونده هزینه درمان بیمه شدگان است که به طور میانگین برای هر پرونده پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت سهم سازمان در مراجعه بیمار به مراکز درمانی و یا پرداختی از طریق پرونده های خسارت متفرقه، بابت ۱۳۳ پرونده دریافتی از بیماران صعب العلاج باهزینه درمان بالا ۴۰۰ میلیون تومان به این گروه از بیمه شدگان پرداخت شد.

به گفته وی، تعداد پرونده ارایه شده در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۱ درصدی همراه بود که این افزاش از لحاظ تعداد، مبلغ پرداختی در سال گذشته را به میزان ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داد.

مدیر درمان استان سمنان با اشاره به لزوم توجه به مهیاسازی زمینه دسترسی مناسب بیمه شدگان به خدمات درمانی، تصریح کرد: پرداخت هزینه در مراجعه بیماران به مراکز غیرطرف قرارداد از جمله خدمات در بخش درمان غیرمستقیم است که سازمان تامین اجتماعی برای رفاه هرچه بیشتر و بهره مندی بیمه شدگان از خدمات درمانی مورد نظرشان ارایه می‌کند.

امیدیان افزود: هزینه‌های درمانی در اعمال جراحی و موارد مشابه در صورتی پرداخت می‌شود که خدمت مورد نظر در تعهد پرداخت به وسیله سازمان تامین اجتماعی باشد و مشکلی بابت پرداخت آن وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.