برنامه ریزی برای کاهش آمار بالای دانش آموختگان بیکار در استان کرمانشاه

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت : آمار بالای دانش آموختگان بیکار در استان چالشی است که باید با برنامه ریزی و همدلی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نخبگان رفع شود.

حدیدی سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت : همه باید تلاش کنیم تا با رویکردی جهادی و برنامه‌ای جامع در جهت کاهش بیکاری و رشد اقتصادی استان گام برداریم.

وی وجود حدود ۱۵ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در استان را مزیتی برجسته عنوان کرد و افزود: می‌توانیم با استفاده از پتانسیل‌های این دانشجویان و مهارت آموزی آنان و ورودشان به حوزه فناوری و دانش بنیان آینده روشنی را برای استان ترسیم کنیم.

مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد کرمانشاه، سازمان جهاددانشگاهی را نهادی پیشرو در زمینه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این سازمان وجود دارد.

وی به حوزه‌های همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل استاندارد اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت‌های جهاددانشگاهی و نیرو‌های فرهیخته علمی و تجهیزات و امکانات مناسب، این سازمان می‌تواند در حوزه آزمایشگاه‌های همکار با اداره کل استاندارد فعالیت داشته باشد. 

حسین پور تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان سابقه بسیار درخشانی در حوزه آموزش و مهارت آموزی دارد که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها، آگاهی مدیران واحد‌های تولیدی استان را ارتقا ببخشیم.

مدیرکل استاندارد استان به ضرورت هوشمندسازی مرز‌های استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص جهاددانشگاهی پیشینه درخشانی دارد که امیدواریم از این فرصت نهایت بهره گرفته شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار