ایجاد تاسیسات گردشگری در بناهای تاریخی گیلان

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بناهای تاریخی گیلان ظرفیت ایجاد تاسیسات گردشگری را دارند و در این راستا بناهای مستعد شناسایی شده است.

زهرا جهانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:  بناهای تاریخی و مستعد استان جهت سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری شناسایی شده و بسته های سرمایه گذاری این بناها در معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در دست اقدام می باشد. 

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خبر داد و گفت روند شناسایی بناهای تاریخی مستعد و فرصت های سرمایه گذاری در سطح استان ادامه خواهدداشت.

او افزود: در این راستا مقرر گردید فضاها و بافت‌های تاریخی مورد نظر و مستعد ایجاد تاسیسات گردشگری احیا و مرمت گردد و سایر زیر ساخت‌های لازم در این زمینه فرهم شود.

شایان ذکر است در سال های اخیر با احیا، مرمت و بهره‌برداری از خانه ها و بناهای تاریخی در سطح کشور و استان، فضاهای گردشگری اعم از بوتیک هتل، مجموعه تفریحی ورستوران سنتی و...احداث و مورد بهره برداری گردیده است که با توجه به جذابیت بصری و تاریخی این فضاها مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.