رشد ۳۰ درصدی تولید چسب «رزین آب پایه» در چهارمحال و بختیاری

سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید محصول در تنها کارخانه دانش‌بنیان چسب «رزین آب پایه» در شهرستان بروجن ۳۰ درصد رشد یافته است.

به نقل از روابط عمومی صمت چهارمحال و بختیاری فضل‌الله رحمتی گفت: تولید محصول در تنها کارخانه دانش‌بنیان چسب «رزین آب پایه» ۳۰ درصد رشد یافت.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: چسب «رزین آب پایه» در صنایع کاغذسازی، بتن، صنایع فرش و موکت، چاپ و پارچه کاربرد دارد.

وی بیان کرد: انحصار تولید چسب «رزین آب پایه» متعلق به اروپا بود و نیاز کارخانجات داخلی به این محصول تا سال ۸۸ از کشور‌های بلژیک، آلمان و کره جنوبی تامین میشد که با بومیسازی این محصول به همت متخصصان بزرگترین کارخانه تولید موکت و کفپوش خاورمیانه در شهرستان بروجن، هماکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات هم دارد.


بیشتر بخوانید


رحمتی تصریح کرد: در تنها کارخانه چسب و رزین کشور روزانه هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصول تولید میشود که علاوه بر مشتریان داخلی به کشور‌های ترکیه، افغانستان، عراق و کشور‌های حاشیه دریای خزر نیز صادر میشود.

وی اظهار داشت: در یک سال اخیر ۲ هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر شده که ۱۸۰ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مظلومی، مدیر فنی کارخانه هم گفت: امسال برای افزایش ۵۰ درصدی تولید چسب «رزین آب پایه» برنامه‌ریزی شده است، این محصول ابتدا در یک کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال و زیربنای ۶ هزار متر مربع تولید شد.

 واحد تولیدی «چسب رزین آب پایه» شهرستان بروجن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.