بیاتی نیا: طرفداران باعث ماندگاری پرسپولیس و استقلال شدند

کارشناس فوتبال گفت: اگر استقلال و پرسپولیس ماندند، به خاطر طرفداران و سابقه‌شان بوده است.

محسن بیاتی نیا کارشناس فوتبال کشورمان درباره اتفاقاتی که برای استقلال افتاده است، اظهار کرد: باید نگاه کنیم که قبل از فتح الله زاده و مدیران دیگر چه اتفاقاتی افتاد که ما به این نتیجه رسیدیم که مدیریت استقلال باید تغییر کند. در تیمداری مهمترین بخش، مدیریت است. اگر مدیریت فقط برای حضور و آمدن باشد، مشخصا نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. به نظرم خیلی از مدیران فوتبالی مدیر خوبی هستند؛ شما مدیر قوی هم که باشید نیاز به پول دارید، در فوتبالی که بدهکار است هیچ وقت بدون پول نمی‌شود کاری کرد. با این حال برخی مدیران بدون پول هم عملکرد خوبی داشتند. فوتبالیست را ۲ نفر مهار می‌کنند، کسی که به او پول می‌دهد و کسی که اورا بازی می‌دهد.

بیاتی نیا درباره پنهان کاری‌ها و دروغ گفتن رایج میان مدیران فوتبال کشورمان تصریح کرد: به این دلیل که از اول دروغ گویی بود. خشت اول گر نها معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ وقتی یک ماجرایی از اول با سنگ بنایی بد ساخته شده، این اتفاق رخ می‌دهد. این شکلی می‌شود که هر کلاهی از یک نمد ساده می‌سازند و دروغ می‌گویند. اگر بخواهیم این گونه مدیریت کنیم بدهی‌هایمان چند برابر می‌شود و آخر سر هم باید این پول پرداخت شود. با همین رویه دروغ بدهی‌ها زیاد می‌شود و تیمی نابود می‌شود. به نظر شما این اتفاق خیلی محیرالعقول است؟ نه. مدیریت اشتباه و پر دروغ است و آخر سر تیم محو می‌شود تا فوتبالش نابود شود؛ مثل همه تیم‌هایی که سالیان سال در فوتبال بودند، اما تمام شدند.

او افزود: اگر استقلال و پرسپولیس ماندند، به خاطر طرفداران و سابقه‌شان بوده است. از همه مهمتر به خاطر زیر پوشش دولت بودن این اتفاق افتاده است. اکنون دولت می‌بیند که آنقدر بدهی‌ها زیاد شده است که نمی‌شود کاری کرد. یا شده و یک سری دوستان نخواستند اتفاقی بیفتد، چون من شنیدم که می‌گویند پول استراماچونی پرداخت شده بوده، اما خب این پرداختی کجاست؟ اگر مشخص کرده باشیم که مجموعا این قدر بدهی داریم، برایش مبلغی مشخص کنیم و آن را پرداخت کنیم، مسئله حل می‌شود. اما چرا نشده است؟ کجای کار اشتباه شده است؟ نمی‌توانیم این تقصیر را گردن یک نفر بنویسیم، این کتاب از اول غلط املایی دارد و یک بار دیگر از اول حروفش را پاک کنیم و باز بچینیم. آیا این شدنی است؟

پیشکسوت استقلال درباره صحبت‌های قربان زاده و اینکه آیا این حرف‌ها دلسوزانه است، تصریح کرد: ما باید به همه ثابت کنیم و بفهمانیم که انسان‌های دلسوز هم داریم. کسانی را داریم که واقعا دلشان می‌سوزد. هرچیزی را باید با عقل بپذیریم. در موضوعاتی که بودجه‌های مشخص تعیین می‌شود، عقل می‌گوید که در استقلال و پرسپولیس کنونی کسانی که این صحبت هارا می‌زنند، با دلیل و مدرک خیلی بهتری صحبت‌های خود را ارائه می‌دهند. هرکاری که کردند را با مدرک نشان می‌دهند پس در حال حاضر درست می‌گویند. چیزی که با دلایل و مدارک می‌بینیم، بر اساس یک منطق ساده، یک سری افراد، درست‌تر از افرادی که سال‌ها در فوتبال بوده‌اند صحبت می‌کنند.

او افزود: ایراد فوتبال ما این است که مثلا ما زمین نداریم، اما پای آن نمی‌ایستیم. اگر لیگمان را تعطیل کنیم، زیرساخت خود را درست کنیم و خیالمان راحت شود، خیلی متفاوت است. اینطوری کتاب از نو تصحیح شده است. اما ما چه کردیم؟ گفتیم حالا ول کنید یک چمن مصنوعی می‌گیریم، حالا ول کنید با گپ و گفت حلش می‌کنیم و یک سری بی‌خیالی‌هایی کردیم که در فوتبال دنیا این چنین چیزی را نمی‌بینیم. فوتبال دنیا حالایی نیست که با چندبار حالا حالا کردن، مسائل را حل کنیم. در فوتبال دنیا تا پول را ندهی نمی‌توانی کاری کنی. فکر کردیم کشور‌های دیگر هم مثل ما حالایی هستند، چند سال با همین حرف‌ها مجوز حرفه‌ای گری گرفتیم؟ بعد که دست روی نقطه ضعف‌ها گذاشتند، دیگر نمی‌توانستیم حالا حالا بگوییم.

بیاتی نیا در پایان گفت: من واقعا دلم برای این فوتبال می‌سوزد و اگر به فکر این ماجرا‌ها نباشیم، نمی‌توانیم کاری کنیم. اگر نخواهیم مسائل را درست کنیم، روز‌های سخت‌تری در پیش داریم. باید به خرد جمعی برسیم و این مشکلات را به بهترین نحو حل کنیم. ما یک چیزی داریم به اسم فوتبال بازی کردن و یک چیزی به اسم سیستم داریم. در سیستم باید مدیریت و کار کردن را بلد باشیم. بله خیلی از پیشکسوتان در فوتبال می‌توانند کمک کنند، اما در همه کاری نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. اجازه بدهیم کسانی که در این فوتبال به جز سابقه بازی کردن، کار کردن را بلدند وارد عمل شوند. اجازه دهیم کسی که به جای فوتبال بازی کردن به دنبال یادگیری و اصلاح بخش مدیریتی هستند سر کار بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار