اعلام آتش بس ۲۴ ساعته در سودان

فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان از توافق بر سر آتش بس یک روزه میان طرف‌های درگیری خبر داد.

محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای پیشتیبانی سریع اعلام کرد که این نیروها با یک آتش بس بشردوستانه یک روزه برای تضمین عبور امن غیرنظامیان و تخلیه مجروحان موافقت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، حمیدتی در توییت هایی در حساب رسمی خود در سایت توییتر افزود: ما مجدداً بر پایبندی خود به بخشنامه های صادر شده در این زمینه صبح دیروز تاکید می کنیم.

دقلو ارتش سودان را متهم کرد که به آتش بس توافق شده دیروز احترام نمی گذارد و با اشاره به بمباران مناطق پرجمعیت توسط ارتش سودان که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، آنچه اتفاق افتاد را نقض فاحش مبانی و اصول حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه توصیف کرد.

پیشتر در روز دوشنبه، نیرو‌های مسلح سودان وعده داده بودند که به مدت سه ساعت یک توقف بشردوستانه را رعایت کنند. روز یکشنبه ارتش با پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر باز کردن کریدور‌های بشردوستانه به مدت سه ساعت در روز موافقت کرد. نیرو‌های واکنش سریع اعلام کردند که آماده هستند تا چهار ساعت توقف روزانه بشردوستانه را مشاهده کنند.

منابع خبری امروز سه شنبه از آغاز دوباره درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان » و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در شهر خارطوم پایتخت سودان خبر داده بودند.

نماینده سازمان ملل متحد در سودان دوشنبه شب اعلام کردکه در درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور، ۱۸۰ نفر کشته و ۱۸۰۰ نفر زخمی شده اند. این آمار در حالی اعلام می شود که کمیته پزشکان سودان، شمار کشته های غیر نظامی در جریان درگیری ها را ۱۴۴ نفر و شمار زخمی های نظامی و غیرنظامی را ۱۴۰۹ نفر اعلام کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار