برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه

رئیس پارک علم و فنادری استان کرمانشاه گفت : تمرکز اصلی این مجموعه در سال ۱۴۰۲ بر حمایت از شرکت‌های موجود و تلاش برای گسترش این فعالیت‌ها در بازار‌های هدف مورد نظر است.

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با توجه به مأموریتی که در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان و حمایت از کسب‌و‌کار‌های نوآورانه برعهده دارد و همچنین با توجه به شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، یکی از مهمترین برنامه‌ها خود را در سال جدید بر حمایت از شرکت‌های موجود برای تجاری‌سازی ایده‌های این شرکت‌ها و توسعه محصول و بازار شرکت‌های تحت حمایت قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در کنار سایر برنامه‌ها همچون افزایش تعداد شرکت‌های تحت حمایت در مجموع پارک علم و فناوری تمرکز اصلی این مجموعه در سال ۱۴۰۲ بر حمایت از شرکت‌های موجود و تلاش برای گسترش این فعالیت‌ها در بازار‌های هدف مورد نظر است.

رئیس پارک علم و فنادری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان در تولید محصولات دانش‌بنیان و فناور، گفت: حداقل ۱۰ شرکت در استان با ارائه ۲۰ محصول که برای اولین بار تولید شده و یا اگر هم در حال تولید است در سطح کیفی متمایزی در رقابت با تولیدات خارجی در کشور است؛ تأثیر بسزایی در اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش وابستگی کشور به خارج داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه و ستاد و کارگرو‌ه‌های پیش‌بینی شده در استان بتوانیم نیازها، الزامات و موانعی که بر سر راه توسعه شرکت‌ها هست را مرتفع کنیم.

آزادی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و الزامات مورد نیاز در رابطه با تأمین مالی را برای اینکه تعداد شرکت‌ها که بتوانند محصولات خود را وارد زنجیره تولیدات دانش‌بنیان و فناور در کشور داشته باشند، انجام شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حداقل ۵۰ شرکت را به شرکت‌های موجود در این حوزه اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: الزامات مورد نیاز اعم از تأمین مالی که این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت خود نیاز دارند و تأمین فضا‌های اداری کارگاهی و آزمایشگاهی از جمله مواردی است که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن‌ها در سال ۱۴۰۲ انجام شده است

آزادی گفت: با توجه به رشد قابل توجه در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۳۰ درصد طی سال گذشته، امسال هم تعداد این شرکت‌ها را در حوزه‌های اولویت‌دار نیاز‌های کشور افزایش خواهیم داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار