ارائه راهکار رشد تولید و مهار تورم در کشور

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : اگر برنامه ”مهار تورم” با مدیریت صحیح در مسیر واقعی خود قرار بگیرد و حمایت از تولید محصولات نیز مبتنی بر نیازمندی‌های جامعه باشد، قطعا شاهد رشد تولید و مهار تورم در کشور خواهیم بود.

سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امسال متناسب با شعار مهار تورم و رشد تولید و متناسب با ماموریت اصلی پارک‌های علم و فناوری که حمایت از کسب و کار‌های نوآورانه و تجاری سازی ایده‌ها برای تولید کالا و خدمات است، اجرای برنامه‌های ویژه‌ای را مد نظر دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال حداقل ۵۰ شرکت به جمع شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور تحت حمایت که محصولاتشان به مرحله تولید و بازار رسیده، اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۳۲۰ واحد فناور داریم که بیش از نیمی از آن‌ها محصولاتشان به مرحله تولید رسیده، گفت: برای تحقق این مهم برنامه‌های جامعی در حوزه تجاری سازی شامل برگزاری رویدادها، برپایی کارگاه‌های تخصصی و انجام مشاوره‌های مورد نیاز واحد‌های فناور در نظر گرفته ایم.

وی اظهارداشت: اگر برنامه ” مهار تورم” با مدیریت صحیح در مسیر واقعی خود قرار بگیرد وحمایت از تولید محصولات نیز مبتنی بر نیازمندی‌های جامعه باشد، قطعا شاهد رشد تولید و مهار تورم در کشور خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان‌ها به سبب اینکه شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی و مورد نیاز جامعه را تولید می‌کنند، عملا رشد تولید باعث جلوگیری از خروج ارز و در نهایت مهار تورم خواهد شد؛ بر همین اساس رشد تولید در حوزه دانش بنیان تاثیر ویژه‌ای بر مهارم تورم خواهد داشت.

آزادی به مشکلات پیش روی پارک‌های علم و فناوری برای تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات پارک‌های علم و فناوری مربوط به اعتبارات است. هزینه‌ها در فرایند تجاری سازی بسیار بالاست و نیازمند این هستیم که نگاه متفاوت و ویژه‌ای به حوزه تجاری سازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور صورت گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ما در دو بخش” اعتبارات” و ” ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور” محدودیت داریم. 

وی خاطرنشان کرد: اگر بودجه پارک‌ها متناسب با ماموریت آن‌ها تامین شود، شاهد رشد تولید و مهار تورم خواهیم بود. اشتغال زایی در این بخش نیز کاملا مقرون به صرفه و کم هزینه‌تر از تولیدات معمول است، زیرا در این حوزه در فرایند تولید محصول و ایجاد ارزش تکیه بر روی منابع دانشی است تا منابع فیزیکی. در حال حاضر برای ایجاد هر اشتغال پایدار بیش از یک میلیارد تومان هزینه در کشور صرف می‌شود، در صورتی که اگر حوزه دانش بنیان‌ها حمایت شود، زمینه اشتغال جوانان با مبالغ بسیار کمتری فراهم خواهد شد.

وی گفت: امسال طرح‌های خوبی در حوزه صنایع شیمیایی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور اجرا خواهد شد که محصولات آن‌ها ویژه و مورد نیاز کشور هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار