بخش MRI بیمارستان لردگان آماده ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی

رئیس بیمارستان شهدای لردگان با بیان اینکه دستگاه MRI با اولویت بیماران بستری در بیمارستان در حال استفاده می‌باشد گفت: ارائه خدمات بخش MRI به بیماران سرپایی نیز امکان پذیر است.

دکتر مریم بابائیان در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ بیمارستان شهدای لردگان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر در بیمارستان بستری شدند و به طور میانگین میزان اشغال تخت بیمارستانی ۷۰ درصد بود.

 وی افزود: در درمانگاه تخصصی شهر لردگان نیز، در این مدت ۲۰۷ هزار ویزیت بیماران انجام شد.


بیشتر بخوانید


 وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰۰ تست ورزشی و همچنین ۷ هزار و ۱۰۰ مورد اکوکاردیوگرافی، ۴۴ هزار عکس رادیولوژی، ۲۱ هزار سونوگرافی، ۱۶ هزار سی تی اسکن، ۹۰ هزار آزمایش و ۲ هزار نمونه پاتولوژی انجام شده است.

رئیس بیمارستان شهدای لردگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه ۷ هزار نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند و طی یک سال گذشته حدود ۸۴ هزار نفر با مراجعه به اورژانس از خدمات بیمارستانی بهره‌مند شدند.

وی علاوه بر خدمات ارائه شده در خصوص تخصیص تجهیزات به بیمارستان نیز گفت: یک دستگاه MRI، دومین سی تی اسکن ۳۲ اسلایس، دومین رادیولوژی دیجیتال و دو دستگاه اکسیژن ساز از مهمترین تجهیزات تخصیص یافته به این بیمارستان طی یک سال گذشته است.

 دکتر بابائیان تصریح کرد: همچنین تجهیزاتی شامل دستگاه‌های الکتروشوک (دی سی شوک)، دیالیز، نوار مغز، نوار عصب، نوار عضله، دستگاه اکوکاردیوگرافی پرتابل هرکدام با هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز به این بیمارستان اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس عملیات عمرانی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها جهت بهره برداری از این دستگاه‌ها همچون ساخت جایگاه MIR، جابجایی آشپزخانه، بازسازی بخش‌های فرسوده، تعویض تابلو‌های برق و تکمیل و راه اندازی انبار دارویی بیمارستان به صورت استاندارد انجام شد.

وی همچنین از افتتاح کلینیک ناباروری سطح ۲ بیمارستان شهداء لردگان در سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون این کلینیک دو روز از هفته به متقاضیان خدمات رسانی می‌کند.

 دکتر بابائیان جذب نیروی پزشک متخصص در رشته‌های مختلف را از اقدامات مطلوب برای جبران بسیاری از کمبود‌ها در بیمارستان شهداء لردگان عنوان کرد و در پایان از همراهی دکتر خالدی فر ریاست دانشگاه، دکتر خسروی معاون درمان، مهندس رحیمی معاون توسعه دانشگاه و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل و کادر درمان بیمارستان تقدیر نمود.

گفتنی است: بیمارستان شهداء لردگان در سال ۱۳۷۷ با ظرفیت تخت ثابت ۹۶ تختخوابی تأسیس شد، در طرح توسعه بیمارستان در حال حاضر با ۲۲۰ تخت مصوب، فعال است و جمعیت شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد را تحت پوشش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار