برگزاری نمایشگاه علمی آموزشی به همت آموزش و پرورش دنا

معاون آموزش ابتدایی  اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:نمایشگاه علمی ـ پژوهشی جابربن حیان با ۵۵۰ طرح دانش آموزی در سی سخت برپا شد.

سید جلال رحیمی گفت: هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تقویت استعداد‌های فردی دانش آموزان است.


معاون آموزش ابتدایی  اداره کل آموزش و پرورش استان کیفیت برگزاری این نمایشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این جشنواره زمینه شناسایی و تقویت استعداد‌های فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه‌های مناسب برای کارآفرینی در راستای تحقق اهداف دوره ابتدایی را فراهم می کند.


امید آزاده مدیر آموزش و پرورش دنا در حاشیه این مراسم گفت: نمایشگاه علمی پژوهشی جابربن حیان و تکالیف مهارت محور، طرح‌های بوم و دست ساخته‌های دانش آموزان با ۵۵۰ طرح در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) سی سخت به مدت یک هفته آماده بازدید فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنهاست.


آزاده در ادامه با بیان اینکه طرح جابر بن حیان سنگ بنای پژوهشی دوره ابتدایی شناخته می‌شود گفت: اجرای صحیح آن و دیگر برنامه‌ها و طرح‌های دوره ابتدایی می‌تواند با حفظ رویکرد فعال یاددهی یادگیری و تولید مفهوم برای دانش آموزان موجب ارتقاء دانش تغییر نگرش و مهارت آموزشی شود.


آزاده با تاکید بر اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستندعنوان کرد: طرح جابر به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان و تقویت یادگیری در مدارس دنبال می‌شود و دانش آموزان با طرح مسئله و مشکل به دنبال راه حلی برای آن هستند.


رئیس آموزش و پرورش دنا گفت: هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تقویت استعداد‌های فردی دانش آموزان است.


گفتنی است از ۵۵۰ طرح ارائه شده در نمایشگاه، ۸۶ طرح مربوط به پروژه‌های علمی پژوهشی دانش آموزان (طرح جابربن حیان) و مابقی مربوط به طرح‌های تکالیف محور، طرح‌های بوم و دست ساخته‌های دانش آموزان بوده و طی داوری‌های صورت گرفته طرح‌های برتر هر قسمت برای شرکت در جشنواره استانی انتخاب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.