آیا انجمن نویسندگان آمریکا اعتصاب خواهند کرد؟

انجمن نویسندگان آمریکا و اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال آمریکا مذاکرات خود را آغاز کردند.

به نقل از ورایتی، انجمن نویسندگان آمریکا و اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال دوباره با یکدیگر ملاقات خواهند کرد، زیرا آن‌ها سعی می‌کنند قبل از پایان قرارداد نویسندگان در نیمه شب دوشنبه به توافق برسند.

انتظار می‌رود مذاکرات تا آخرین مهلت تعیین‌شده پیش برود. اگر توافقی حاصل نشود، اعتصاب انجمن نویسندگان می‌تواند از صبح روز سه‌شنبه آغاز شود.

مذاکره‌کنندگان به طور منظم در دفتر اتحادیه تهیه‌کنندگان در شرمن اوکس حضور داشته و با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و اگرچه هیچ پیشرفت و نتیجه ای حاصل نشده است، ولی با این وجود، هیچ نشانه‌ای از شکست مذاکرات نیز، وجود ندارد.

بر اساس داده‌های FilmLA و گزارش‌های حکایتی رهبران کارگری، تولید در لس‌آنجلس کند شده است و از صبح جمعه، FilmLA - که مجوز فیلمبرداری لوکیشن را به عهده می‌گیرد - هیچ تصویربرداری برای روز سه‌شنبه یا بعد از آن برای نمایش فیلمنامه برنامه‌ریزی نشد.

سایر اتحادیه‌ها بیشتر زمان هفته را به اعضاء گفته‌اند که در صورت فراخوان اعتصاب چه انتظاری داشته باشند و درواقع، انتظار می‌رود حداقل مقداری از تولید ادامه یابد، زیرا همه اصناف دیگر قرارداد‌هایی با بند‌های عدم اعتصاب دارند.

به اعضای Teamsters و اتحادیه بین‌المللی کارمندان صحنه تئاتر دستور داده شده است که در صورت اعتصاب نویسندگان، می‌توانند آن‌ها را جایگزین کنند، اما نمی‌توان آن‌ها را به طور دائم اخراج یا تنبیه کرد.

متیو لوب، رئیس بین المللی اتحاد بین المللی کارمندان صحنه تئاتر، روز جمعه با اهالی فیلم و تلویزیون در سراسر کشور جلسه‌ای برگزار کرد. بر اساس ایمیلی از چاک پارکر، مدیر اجرایی ملی انجمن صنفی کارگردانان هنری، او در این نشست گفت: در حال حاضر، هیچ اطلاعات جدید یا شناخته شده‌ای درباره وضعیت مذاکرات وجود ندارد.

لوب گزینه‌ها را مطرح کرد - حمله، معامله یا تأخیر -، اما او همچنین اظهار داشت که او شک دارد که تمدید تاریخ اعتصاب در بین گزینه‌ها وجود داشته باشد.

مذاکرات از ۲۰ مارس آغاز شد و دو هفته به طول انجامید. سپس دو طرف تا حد زیادی استراحت کردند و تنها دو بار در دو هفته ملاقات کردند، در حالی که انجمن نویسندگان آمریکا مجوز اعتصاب را از اعضای خود دریافت کرد و مذاکرات در ۱۷ آوریل از سر گرفته شد.

انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال حداقل سطح حقوق کارکنان برای برنامه‌های تلویزیونی، افزایش حداقل‌ها و فرمول باقی مانده استریم است که در موفقیت یک برنامه موثر باشد.

این انجمن همچنین به دنبال غرامت بیشتر برای برنامه‌نویسان و سایر نویسندگانی است که ۴۰۰ هزار دلار و بالاتر درآمد دارند. استودیو‌ها در برابر باز کردن اطلاعات بینندگان برای پلتفرم‌های استریم خود مقاوم هستند و اعتقاد بر این است که با حداقل سطح کارکنان مخالف هستند. با این حال، طرفین به چانه‌زنی و تبادل پیشنهادات ادامه می‌دهند.

گفتنی است که چندی پیش، انجمن نویسندگان آمریکا مجوز اعتصاب را با ۹۷.۸۵ درصد رأی موافق به تصویب رساند و به رهبری این اتحادیه، این قدرت را داد که پس از پایان قرارداد در اول ماه می، اعتصاب کنند.

انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال یک بازنگری عمده در حقوق نویسنده از جمله افزایش قابل توجهی در حداقل‌ها، فرمول بهتری برای باقیمانده‌ها در پلتفرم‌های پخش و حداقل نیاز کارکنان برای همه برنامه‌های تلویزیونی است.

انجمن نویسندگان بریتانیا شانه به شانه با انجمن نویسندگان آمریکا

با اعلام خبر فوق، در خبری دیگری گفته شد که انجمن نویسندگان بریتانیا نیز آماده است در صورت وقوع اعتصاب، شانه به شانه همتای آمریکایی خود بایستد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار