۴۵ هزارتن گوشت قرمز در کشتارگاه های رسمی عرضه شد

اسفند سال گذشته وزن گوشت قرمز عرضه‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور ۴۵.۴۱۲ تن بوده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اسفند سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۱ جمعاً ۴۵.۴۱۲ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳.۱۹۲ تن، ۵۱ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۸.۲۸۹ تن، بز و بزغاله با ۲.۸۹۳ تن و سایر انواع دام با ۱.۰۳۸ تن، به‌ترتیب ۴۰.۳ درصد، ۶.۴ درصد و ۲.۳ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۱۵ درصد، برای بز و بزغاله ۴ درصد، برای گاو و گوساله ۱۹ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۷ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ۱۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (بهمن) در حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار