برنامه تحولی استان یزد در حوزه گردشگری سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تدابیر لازم برای توسعه گردشگری بین المللی سلامت در استان یزد اتخاذ شده است.

سید مهدی هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سند یزد نوین برای توسعه و پیشرفت استان در نظر گرفته شده که یکی از وجوه آن گردشگری سلامت است.

او افزود: این گردشگری به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که یزد در زمینه داخلی به عنوان یکی از قطب‌های درمانی سطح کشور شناخته می‌شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۳۴ درصد بیماران بستری و ۴۳ درصد بیماران سرپایی در بیمارستان‌های یزد را افراد خارج از استان تشکیل می‌دهد.

هاشمی اظهار داشت: کارگروه‌هایی برای اجرای سند یزدنوین در زمینه گردشگری بین المللی تشکیل شد و توانایی‌های استان مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشان دهنده توانایی استان در زمینه ناباروی، درمان بیماری‌های دهان و دندان، زیبایی، چشم پزشکی، بیماری‌ها صعب العلاج و پیوند کبد، کلیه، مغز و استخوان و کاشت حلزون است.

او بیان داشت: مسائل آموزشی و مهارت کادر، آموزش زبان عربی و انگلیسی، توجه به زیرساخت‌های گردشگری، تبلیغات گردشگری، همکاری سایر نهادها، هتل‌های ارزان قیمت، ارتقای سطح عمومی، همراهی شهرداری و ... مورد توجه است.

هاشمی تصریح کرد: شش بیمارستان و یک مرکز ناباروری در یزد مجوز گردشگری بین المللی دارند و سال گذشته حدود ۲۰۰ گردشگری خارجی برای دریافت خدمات سلامت به استان آمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.