اجرای بیش ۱۷ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: زمینه اجرای بیش ۱۷ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی برای امسال فراهم شده است.

شهرام ملایی هزاروندی گفت: مبنای تحقق شعار مهارت تورم و رشد تولید مهارت آموزی، افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال است.

او می‌گوید: در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که ۱۷ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۸ نفر ساعت آموزش از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود. اجرای بیش ۱۷ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گفته او این میزان تعهد آموزشی ۵ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت در بخش دولتی و ۱۱ میلیون ۵۹ هزار و ۱۳۵ نفر ساعت آن در بخش آمورشگاه‌های آزاد برای ۱۹ گروه هدف اجرا خواهد شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و باهدف ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان می‌گوید: حرفه‌های آموزشی براساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی همچنین ارتقاء مهارت شاغلان فراهم شود که نقش بسزایی درکاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

به گفته آقای ملایی هزاروندی؛ ۳۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یکهزار و ۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر، آموزش جوانان جویای کار بدون مهارت در مراکز آموزشی مختلفی از جمله؛ مراکز ثابت، شعب شهری، روستایی، زندان، پادگان، صنایع و دانشگاه‌ها و... باهدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.