مشهد، میزبان دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین

دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین، مهر ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

مجید غیور مبرهن دبیر علمی دومین کنگره بین المللی تغذیه و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این کنگره با در نظرگرفتن تمام زیرشاخه‌های علم تغذیه و با رویکرد مسئله محور و با حضور صاحب نظران و متخصصین سرآمد نسبت به تبادل تجربیات و بررسی آخرین یافته‌های علمی اقدام می‌شود.

 او با اشاره به اینکه دومین کنگره بین المللی تغذیه به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره تمام زیرشاخه‌های علم تغذیه شامل تغذیه سلولی مولکولی، تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، تغذیه ورزشی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی تغذیه و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فناوری‌های نوین در تغذیه، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماریها، نقش تغذیه در درمان بیماری ها، دستورالعمل و گایدلاین‌های تغذیه ای، ســوء تغذیه، پروبیوتیک‌ها و غذا‌های فراسودمند، روزه داری، داده کاوی در تغذیه، امنیت غذایی، سیاست گذاری تغذیه، تغذیه ورزشی با محور سلامت و عملکرد عضله، بیوتکنولوژی مواد غذایی، نانوتکنولوژی مواد غذایی، سلامت مواد غذایی و گاسترونومی در تغذیه از جمله محور‌های این همایش است.

غیور با بیان اینکه هر فرد می‌تواند حداکثر ۴ مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال نماید، بیان کرد: هرمقاله برای ۲ داور مرتبط با محور انتخابی ارسال میگردد اگر یکی از داوران مقاله را بپذیرد و داور دیگرمقاله را رد کند مقاله به داور سوم ارجاع داده می‌شود؛ هر مقاله می‌بایست جهت قبولی درهمایش از ۲ داور پذیرش بگیرد.

او با بیان اینکه مرکز بین المللی یونسکو علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی مسئولیت برگزاری این همایش را به عهده دارد، تصریح کرد: این همایش در مرکز بین المللی همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد (مجتمع شهدای سلامت) ۱۲ تا ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.