باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار/ ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

گروه پزشکان فوق تخصص محکم با حضور در بیرجند، دل ۱۰۰ کودک دارای ناهنجاری‌های مادرزادی را شاد کردند.

مؤسسه خیریه محکم متشکل از ۳ فوق تخصص اطفال از تهران مهمان مردم خراسان جنوبی شده اند تا برای درمان رایگان بیماران نیازمند دارای ناهنجاری‌های مادرزادی گامی بردارند.

مؤسسه خیریه محکم (مؤسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی)، تنها مؤسسه در کشور و بزرگترین در دنیا از نظر تعداد بیماری تحت پوشش است.محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار / ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

وقف تخصص برای سلامتی بیماران

بیمارستان رازی بیرجند از ۲ اردیبهشت میزبان پزشکانی است که وقت و تخصص خود را صرف بیماران نیازمند می‌کنند.

آقای دکتر سیدی فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان در تهران به ما می‌گوید: سال‌های زیادی است که با مجموعه محکم فعالیت می‌کنم و به مناطق محروم می‌رویم.

او که دومین بار است به خراسان جنوبی سفر می‌کند در ادامه می‌گوید: صبح‌ها کار ویزیت و معاینه کودکان را انجام می‌دهیم و نوع بیماری را تشخیص داده و کسانی که درمان آن‌ها به جراحی نیاز دارد بستری می‌کنیم و در اتاق عمل کار جراحی مورد نیاز بیمار را انجام می‌دهیم.

این فوق تخصص اطفال گفت: هرکدام از این بچه‌ها برایم خاطره‌ای جدا هستند نمونه آن نوزادی است که سر روده او تا۱۲سالگی بیرون بوده و برای درمان آن هیچ اقدامی نشده بود و بعد از ۱۲سال که گروه ما اقدام به عمل جراحی کرد حالش خیلی خوب شد و از طریق طبیعی عمل دفع را انجام داد؛ این برایم خیلی شیرین بود که توانستم مشکلی از کودکی بردارم.

محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار / ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

محکم مرهمی برای کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی

نمایندگی مؤسسه خیریه محکم، مرداد ماه پارسال دربیرجند راه اندازی شد و درآن افرادی که با ناهنجاری‌های مادرزادی متولد می‌شوند مورد حمایت و درمان قرار می‌گیرند.

مدیر اجرایی مؤسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) در خراسان جنوبی به خبرنگار ما می‌گوید: این ششمین گروهی است که در آن متخصصین جراحی کودکان و اطفال از دانشگاه تهران به بیرجند می‌آیند و بعد از تشخیص یا در خود بیرجند و یا در سایر شهر‌ها از جمله تهران، مشهد و استان‌های دیگر بیماران را مورد معالجه قرار می‌دهند.

خوشایند بیان کرد: بااعتباری حدود ۳میلیارد تومان که از طریق استانداری جذب شد تجهیزات بخش جراحی اطفال راه اندازی شد و توانستیم حتی از سایر استان‌ها از جمله سیستان وبلوچستان، یزد و کرمان و جتوب خراسان رضوی هم پذیرش بیمار داشته باشیم.
او ادامه داد: ابتدا با کمک دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و کمیته امداد کار شناسایی را انجام دادیم که در مرحله اول حدود ۵۶۰ نفر شناسایی شدند و به مرور به هزار نفر رسیدند.

محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار / ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

پزشکی که تخصصش دلشاد کردن کودکان است

اقای دکتر صلاح الدین دلشاد از پزشکان فوق تخصص جراحی کودکان و اطفال است و دل خیلی از کودکان را شاد کرده است، او ابتدا از سختی‌های بیماران دارای ناهنجاری‌های مادرزادی برای مان گفت: ناهنجاری مادرزادی یعنی نقص تکاملی هنگام تولد است به این صورت که بچه با یک نقصی متولد می‌شود که می‌تواند لب شکری یا شکاف کام باشد، یا با مری بسته، مقعد بسته، با روده‌های بیرون شکم و یا داخل سینه و کنار کتف متولد شود و یا اینکه دچار نقص نخاعی مادرزادی باشد.

او افزود: کار ما کمک به این گونه بچه‌ها است تا بتوانیم دلی را شاد کنیم، چون هزینه این عمل‌ها خیلی زیاد است و بسیاری از خانواده‌ها به این دلیل متلاشی شدند و ما جمع شدیم در این مؤسسه تا بتوانیم دردی از مردم را در هرجای کشور کم کنیم.

آقای دکتر دلشاد بیان کرد: بیماری به اسم کمبود رشد یا دیابت مادرزادی هم وجوددارد که نیاز به استفاده از دارو دارد که این دارو‌ها بسیار گران هستند و مؤسسه ما پول این دارو‌ها را پرداخت می‌کند که تا این کودکان بتوانند درمان خود را ادامه دهند.

محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار / ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

چهره‌هایی سرشار از امید و قدرشناسی

در اتاق عمل جراجی چهره پدر و مادر‌هایی را دیدیم که در عین حالی که نگران بودند، اما بسیار امیدوار بودند؛ این را می‌شد از نازنین دختر ۶ ساله‌ای فهمید که با گل به استقبال اقای دکتر آمده بود.

پدر نازنین می‌گوید: خیلی خوشحال است که لبخند را بر لبان دخترش ببیند و می‌گوید تا عمر داشته باشم برای این پزشکان دعا خواهم کرد.

یکی از همراهان بیمار که کودک ۵ ساله اش را بغل گرفته بود نیز می‌گوید از سیستان و بلوپستان به امید این پزشکان آمده ام. 

وقتی از او در مورد بیماری فرزندش پرسیدم گفت: فرزندم دچار شکاف لب و بینی است و تاکنون دو مرتبه در زاهدان عمل شده و فقط به امید اول خدا و بعد این پزشکان، راهی بیر جند شده ام.

مادر دیگری که از روستای حاجی آباد بیرجند آمده بود نیز گفت: دخترم دچار مشکل در تکلم است و یکی از دوستانم، چون از آقای دکتر شناخت داشتند ایشان را به من معرفی کردند و امروز اینجا آمدم که بیماری فرزندم شناسایی و درمان شود.

او درادامه گفت: به امید شفای دخترم آمدم و از این پزشکانی که برای رضای خدا آمده اند تشکرمی کنم و امیددارم دستشان برای دخترم پرخیر و برکت باشد و شفا پیدا کند.

محکم، پایانی بر درد کودکان بیمار / ۱۰۰ کودک زیر تیغ جراحان رفتند

هدیه لبخند به هزار کودک بیمار

در 6 مرحله حضور پزشکان مؤسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی، بیش از هزار کودک بیمار معاینه و درمان شدند و در این مرحله هم قراراست لبخند به لب 100 کودک بیمار نیازمند هدیه داده شود.

مؤسسه خیریه محکم یک تشکل حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی و یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد و پزشکان این مؤسسه به صورت جهادی در شهرهایی که جراحی اطفال ندارند بیماران آن شهرها را درمان می‌کنند.

گزارش از سمیرا گنجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت هیچ کاری نمی تواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت آن شاالله ک همیشه سالم وتندرست باشن زنده باد همچین افرادی خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرشته های سپید پوش. خدا به این پزشکان عمر باعزت عنایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهی که خیر دنیا و اخرت قسمت و نصیب این بزرگواران
ان شاالله که همیشه ی خدا خودشون و عزیزانشون سلامت و تندرست و عاقبت بخیر باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا خیرشان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارا شکر
Finland
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت باید اینا رو تو اولویت وام و امکانات بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک موسسه می تواند چنین کاری کند یک دولت و بیمارستان‌های دولتی نمی توانند؟
آخرین اخبار