صدور بیش از ۱۵۰۰ گواهینامه تاییدیه ایمنی آسانسور در اردبیل

معاون ارزیابی استاندارد استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد هزارو ۵۳۰ گواهینامه تایید ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله در استان اردبیل صادر شده است.

حسنعلی حسین پور گفت: در راستای استانداردسازی و انجام بازرسی‌های اولیه و ادواری آسانسور‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، تعداد هزارو ۲۶ فقره گواهینامه تائیدیه ایمنی اولیه و تعداد ۵۰۴ فقره گواهینامه تائیدیه ایمنی ادواری صادر شده است.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسور‌های کششی (مسافربری) نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری اعم از تاییدیه‌های اولیه و ادواری هستند و موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل افزود: انجام بازرسی‌های آسانسور توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در حال حاضر ۸ شرکت بازرسی فنی در سطح استان مشغول فعالیت می‌باشند.

حسین پور در ادامه افزود: بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، از مورخه ۱/۲/۱۴۰۰ اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسور‌های هیدرولیکی از مورخه ۱/۲/۱۳۹۹ پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

او بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت گواهینامه تائید ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۸- ۳۳۷۴۱۱۵۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.