ایجاد بیش از ۲ هزار اشتغال مبتنی بر فناوری در گیلان

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان از ایجاد اشتغال مبتنی بر فناوری برای بیش از ۲ هزار شهروند گیلانی در سال گذشته خبر داد.

خانم بهاره پورمرادی گفت: پارسال ۲ هزار و ۲۷۹ گیلانی در ۸ مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان در مشاغل مبتنی بر فناوری در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، رودبار، بندر انزلی و آستارا مشغول به کار شدند. 

وی از افزایش ۲۶ درصدی اشتغال در بخش‌های دانش بنیان در گیلان در سال گذشته خبر داد و افزود: کشاورزی ، مشاغل اینترنتی ، نرم افزار‌های رایانه‌ای ، صنعت ، فناوری اطلاعات ، پزشکی ، محیط زیست و خدمات عمده‌ترین زمینه‌های مشاغل ایجاد شده در استان در سال گذشته بود.

رشد ۲۶ درصدی اشتغال مبتنی بر فناوری در گیلانمدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز رشد فعال در گیلان، گفت : ۵ مرکز به صورت مشترک با دانشگاه گیلان، مرکز بیوتکنولوژی شمال کشور، سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد گیلان اداره می‌شود.

خانم بهاره پورمرادی هدف از ایجاد مراکز رشد را ایجاد زمینه برای تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، تولید محصول و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: فرآیند تبدیل یک ایده تا محصول در مراکز رشد ۳ سال طول می‌کشد سپس با حمایت یک کارآفرین تولید محصول آغاز می‌شود.

برچسب ها: اشتغال ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.