دو معضل بزرگ آموزش و پرورش استان؛

کمبود نیروی انسانی و پایین بودن سرانه کم فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و پایین بودن سرانه فضای آموزشی از مشکلات آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سی و نهمین یادواره نکوداشت مقام معلم کمبود نیروی انسانی و پایین بودن سرانه فضای آموزشی را دو معضل بزرگ آموزش و پرورش استان ذکر کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۰۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و نیاز مساعدت مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

علی مطهری تصریح کرد: ارتقای سرانه فضای آموزشی استان در قالب نهضت مدرسه سازی با پیگیری رییس شورای آموزش و پرورش به صورت جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وسیله پیشرفت کشور است و معلمان، فرماندهان و افسران سپاه پیشرفت ایران اسلامی هستند، کمبود نیروی انسانی را دیگر مشکل بزرگ آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: حل این مشکل بزرگ باید در سطح ملی پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سپس تحول در آموزش و پرورش را اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان دانست و اضافه کرد: برنامه تحول با تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در حال پیگیری است.

مطهری با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیت منحصر به فرد علمی و انقلابی بود که با ادبیات منطقی و علمی بر نسل جوان تاثیر گذار بود، افزود: تبیین اندیشه‌های انقلابی و تحکیم پایه‌های فکری جوانان در کنار حضور عملی در سیاست از قدم‌های بسیار موثر شهید مطهری بود.

آیین استانی سی و نهمین یادواره نکوداشت مقام معلم در سالن تالار مرکزی ارومیه با حضور نماینده، ولی فقیه، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیران مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان، روسای ادارات ستادی اداره کل و معلمان نمونه و منتخب استانی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.