دادستان راور : 

متولیان امر به شبهات و سوالات جوانان در حوزه عفاف و حجاب پاسخ دهند

دادستان راور گفت: دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، پاسخ دقیق و کارشناسی شده به شبهات و سوالات نوجوانان و جوانان درحوزه عفاف و حجاب رائه بدهند.

مجتبی استوارزاده در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان راور که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، بر لزوم احترام به مبانی دینی و اصول ارزشی آحاد جامعه، تاکید کرد و گفت: برای ترویج حجاب باید از شیوه‌های اثرگذار استفاده شود.

او افزود: مسئله حجاب، ضرورت شریعت، یک اصل مسلم دینی و دغدغه عمومی و فراگیر در جامعه است که باید در همه عرصه‌ها مورد احترام و اهتمام باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بیان کرد: دستگاه‌های متولی امر فرهنگ بایستی رسالت خود را نسبت به مسأله حجاب، آثار و برکات آن در جامعه و اهداف دشمنان از ترویج فرهنگ بی حجابی و این حرام سیاسی انجام داده و پاسخ دقیق و کارشناسی شده به شبهات و سوالات نوجوانان و جوانان در این حوزه بدهند.

  او امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه دینی و واجب برشمرد و تصریح کرد: کسی نمی‌تواند در مقابل انجام این فریضه واجب الهی مخالفت کند؛  اما به شرط آنکه مراتب و الزامات آن رعایت شود.

 این مقام قضاییبا اشاره به حواشی اخیر پیرامون مسئله حجاب، بیان کرد: دستگاه قضایی در اقداماتش مستقل است و تحت تأثیر هیچ گروه، جریان، حزب و دسته‌ای قرار نمی‌گیرد.

 او افزود: دادگستری با حریت، صلابت، صداقت، عدالت و بدون توجه به حواشی و جو سازی‌ها به مسائل در ابعاد مختلف با کمک ضابطان قضایی رسیدگی می‌کند و  این رسالت اصلی و مهم دستگاه قضایی است که بدون توجه به حواشی و تنها براساس ادله، مستندات و اقرارها به موضوع ورود و به مسئله رسیدگی و احقاق حق کند.

او  همچنین از برخورد با ترک فعل مدیران و مسئولان در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و افزود: برای مدیرانی که بر حسب قانون وظیفه صیانت از حجاب و عفاف دارند؛ اما در این حوزه کم‌کاری و ترک فعل دارند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود و بر مبنای اثر ترک فعل آن‌ها، مجازات‌ها و برخورد‌های قانونی بازدارنده با آن‌ها خواهد شد.

استوار زاده گفت: هر مدیری که به منکرات و کشف حجاب در مجموعه تحت مدیریت خود توجه نمی‌کند و با این منکرات برخورد نمی‌کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد و اگر با چنین مدیرانی برخورد شود، مجموعه زیر نظر او هم اصلاح می‌شود.

او با اشاره به روند مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی افزود: همگان باید خود را ملزم به قانونمداری و رعایت الزامات قانونی بدانیم و مواردی نیز که در این مقوله مرتبط با دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها است، با تدبیر و قوت انجام خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار