۲۸ هزار معلم جذب هنرستان‌های کشور می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۸ هزار دبیر، هنرآموز و سرپرست در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور جذب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس و فرهنگیان شهرستان شهرضا در جنوب استان اصفهان با تأکید بر اینکه محور تحولات، مدرسه است و معلمان در این تحول نقش ایفا می‌کنند، افزود: رفع کمبود نیروی انسانی به‌عنوان یکی از اولویت‌های نظام آموزشی مدنظر است.


مهدی کاظمی با بیان اینکه توجه به مدارس عادی دولتی، مدارس مناطق حاشیه‌ای، روستایی و عشایری از اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: سال گذشته پس از سال‌ها سرانه آموزشی را احیا کردیم.


وی با اشاره به پیش‌بینی ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی در دولت سیزدهم گفت: کلیات موضوع رتبه‌بندی گامی روبه‌جلو در راستای ارتقا نظام تعلیم و تربیت بوده که در آن ارتقا حقوق معلمان هم اتفاق افتاد.


کاظمی با تأکید بر اینکه هدف از رتبه‌بندی ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت است، افزود: نکته مهم این است که دانش‌آموزان را برای آینده این کشور تربیت کنیم که این امر نیازمند کسب شایستگی‌های مختلف معلمی است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسبت به اصلاح برخی نکاتی که در آیین‌نامه است پیشنهاد‌هایی مطرح شده است، گفت: با توجه اعتراضات ثبت شده ۷۰ درصد معلمان از اجرای رتبه‌بندی رضایت داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.