مشکلات صدور مجوز در سامانه الکترونیک مدیریت زمین

سامانه الکترونیک پنجره واحد مدیریت زمین در استان اصفهان به عنوان پایلوت اجرای آن یک سال پیش راه اندازی شد هم اکنون با مشکلاتی روبرو است.

رئیس اداره حفظ کاربری مدیریت امور اراضی استان اصفهان با بیان اینکه حدود یک سال از راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین حلقه واسط بین دستگاه‌هایی که در حوزه زمین خدمات ارائه می‌دهند می‌گذرد گفت: برخی دستگاه‌ها به وظایف خود در اتصال به این پنجره عمل نکرده اند و این موضوع موجب کاهش صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری زمین به متقاضیان شده است.


سعید محمدی وسعت اراضی کشاورزی این استان را حدود ۷۰۰ هزار هکتار برشمرد و افزود: سال ۱۴۰۰ قبل از این که به پنجره واحد متصل شویم ۱۰۸ هکتار در زمینه واگذاری زمین و تغییر کاربری مجوز در قالب تبصره ۴ و ماده یک صادر شد در حالیکه سال گذشته تنها ۷۵ هکتار مجوز صادر و عامل مهم این کاهش مشکلات موجود در سامانه بوده است.


او  گفت: از حدود ۵۸۰ متقاضی صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری زمین که در سامانه ثبت نام کرده اند پرونده ۱۴۰ متقاضی در کارتابل مدیریت پذیرفته شده که از این تعداد برای شش متقاضی مجوز صادر شده است.


رئیس اداره حفظ کاربری مدیریت امور اراضی استان اصفهان افزود: داده‌های سامانه کامل نیست و در صورتی محقق می‌شود که تمام ارگان‌های مرتبط در سامانه عضو و به پنجره متصل شوند.


سعید محمدی گفت: بستر صدور مجوز الکترونیک از طریق این سامانه در استان اصفهان به عنوان پایلوت سال گذشته فراهم شده و جهادکشاورزی منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی، راه وشهرسازی، صمت وبنیاد مسکن دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین ضرورت دارد به این پنجره واحد متصل باشند تا فراینده صدور مجوز برای متقاضیان تغییر کاربری و واگذاری زمین تسهیل شود و درصورت تحقق به نصف می‌رسد.


او افزود: کاهش هزینه ها، شفافیت اداری، جلوگیری از امضای طلایی، حذف یا ادغام قوانین دست و پا گیز از مهمترین مزایای اجرای الکترونیکی شدن صدور مجوزهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار