رئیس سازمان صدا و سیما:

امروز در میدان جنگ نرم به هم افزایی و همکاری نیاز است

رئيس سازمان صدا و سیما گفت: امروز به هم افزایی و همکاری در میدان جنگ نرم نیاز داریم و باید به گفتمان مشترک، وحدت کلمه و نرم افزار واحد برسیم.

پیمان جبلی در چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران اظهار کرد: ما دوره جدید را براساس سند تحول و دو کلید واژه هویت و عدالت آغاز کردیم و تلاش ما این است که در هر حوزه دستاورد‌های انقلاب را ارایه کنیم.

وی افزود: آثار بی توجهی و کم توجهی حوزه هویت را در فتنه پاییز سال گذشته دیدیم در بیش از چهار دهه از انقلاب با وجود اینکه منبع و مخزن هویت محوری انقلاب هستیم، اما به عنوان دستگاه مسئول فرهنگی قدر این نعمت هویت سازی انقلاب را کمتر دانستیم

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: انقلاب، امام خمینی (ره) و دستاورد‌های انقلاب، عدالت را به ارمغان اورد و جمهوریت را به عنوان پایه اساسی انقلاب مشخص کرد تا مردم در ساخت نظام و کشور خود نقش داشته باشند.

جبلی خاطرنشان کرد: این دو عنصر باید دال مرکزی همه دستگاه‌های فرهنگی باشد و ما در رسانه ملی تمام برنامه ریزی‌های خود را براین اساس طراحی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز به هم افزایی و همکاری در میدان جنگ نرم نیاز داریم، اضافه کرد: ما باید به گفتمان مشترک، وحدت کلمه و نرم افزار واحد برسیم؛ هویت مزیت نسبی کشور است و باید از آن حراست کنیم، زیرا دشمن در تلاش برای گرفتن مزیت‌های نسبی کشور است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کشور ما هویت واحد تمام اقوام و فرهنگ‌ها است و در فتنه پاییز سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را کرد که شکافی در وحدت ملی ایران ایجاد کند که موفق نشد.

جبلی گفت: در تمام عرصه‌های هنر کارنامه درخشان داریم، اما در حوزه معماری و نشانه شناسی انقلاب بسیار کم کار بوده ایم. ۴۴ سال از انقلاب میگذرد و هویت اسلامی، ایرانی، فرهنگی و انقلابی خود را کجا دیده ایم؟

وی ادامه داد: در نشانه شناسی محیطی انقلاب ضعیف هستیم؛ در حوزه فرهنگی کار‌های زیادی می‌توان انجام داد، اما سازه به یاد ماندنی، موثر‌تر است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در دوره تحولی گام دوم، مطالبه رهبری از همه ما تحول است که باید به آن عمل کنیم.

علیرضا زاکانی در چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران اظهار کرد: امروز مهم است مختصاتی که در آن هستیم را دریابیم و علاوه برنگاه به گذشته، راه طی شده را بررسی کنیم و به جایگاه ایران اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان توجه داشته باشیم.

وی افزود: ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خودمان را محور عالم بدانیم و برای توفیقات امروز و آینده در حوزه عدالت و هویت باید به عناصر و لوازم بازیابی هویتی دقت کنیم، زیرا برای پررنگ کردن جنبه عدالت و خیر و صلاح محض، بسیار کمک می‌کند.

شهردار تهران بیان کرد: همچنین باید نقش حوزه فرهنگ و اجتماع در منظومه نظام اسلامی را به عنوان زیرساخت دریابیم، زیرا توجه به اثرات و برکات این حوزه در ساحت‌های مختلف زندگی و تربیت و.. مهم است.

زاکانی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که ایران نقش ویژه و ممتازی دارد و در واقع بوستانی از گل را به نمایش گذاشته که هر جز آن اقوام این کشور هستند و قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. دشمن تلاش زیادی کرد تا در این جنگ نرم از نقش قومیتی بهره بگیرد که ملت ایران دشمن را ناکام گذاشت و به عنوان مولفه قدرت از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است و اختصاص به این یک دهه ندارد، در این دهه باید به این ظرفیت عظیم توجه کنیم که امام رضا (ع) و خواهرشان ایران را مهمان خودشان کردند و بهره گیری از این ظرفیت می‌تواند ما را در این دوره تاریخی ممتاز کند آن هم درحالی که دشمن همه تلاشش را می‌کند و از همه مولفه‌های نرم استفاده می‌کند تا وحدت ملی را مخدوش کند و ما باید از موجودیت خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.