سیل و تگرگ در مناطق مرکزی خراسان رضوی خسارت بر جا گذاشت

وقوع سیل و تگرگ در مناطق مرکزی خراسان رضوی شامل شهرستانهای تربت حیدریه، رشتخوار و مه ولات طی ۲۴ ساعت گذشته، خساراتی را در این مناطق بر جا گذاشت.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: کارشناسان این اداره کل عازم روستاهای آسیب دیده از سیل و تگرگ شده اند و هنوز نمی توان اطلاعات دقیقی از میزان خسارات این بارندگی ها ارائه داد.

هادی ساربان افزود: بر اساس گزارش های اولیه بارندگی و تگرگ خساراتی به محصولات سردرختی و باغات مه ولات وارد کرد که با در نظر گرفتن صدمات وارده قبلی ناشی از سرمازدگی؛ بیشترین تاثیر را بر محصول انار داشته است.

وی با بیان اینکه تگرگ به میوه های سردرختی بهاری مه ولات همچون زردآلو نیز خسارت زده است، بیان کرد: به سبب جاری شدن سیل تردد در سطح برخی روستاهای شهرستان سخت شده است، اما خسارت وارده به راههای روستایی جدی و گسترده نیست.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز گفت: هنوز گزارش های رسیده از خسارات جمع بندی نشده است، اما بر اساس تماس تلفنی مراکز روستایی خوشبختانه خسارات وارده ناشی از بارندگی و تگرگ در سطح منطقه محدود است.

حسین محمدی افزود: سیلاب در روستاهای تربت حیدریه محدود به چند نقطه بود و فقط برای برخی تاسیسات روستایی و باغداران مشکلاتی ایجاد کرد، ضمن اینکه محصول گندم و جو که در این فصل از سال آسیب پذیری بیشتری دارد؛ هیچ صدمه ای ندیده است.

علی مردان خزائی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار نیز خسارت وارده به اراضی کشاورزی، باغات و روستاهای این شهرستان را جزیی ارزیابی کرد.

رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه در این باره گفت: با توجه به اقلیم منطقه در این فصل از سال که بارندگی ها بیشتر بصورت نقطه ای یا لحظه ای توام با تگرگ و رعد و برق است؛ آمارها نمی تواند قطعی و دقیق باشد چراکه از شمال تا جنوب یا از شرق تا غرب هر شهرستان متفاوت و متغیر است.

رضا صفایی افزود: به طور مثال روز گذشته در شهر تربت حیدریه بارندگی خیلی جزئی و پراکنده بود اما در برخی روستاها و ارتفاعات شهرستان ریزش تگرگ باعث جاری شدن سیل شد و طی همین مدت در رشتخوار ۱۵ میلی متر باران گزارش شده است، حال آنکه ارتفاعات این منطقه بارندگی بهتری را شاهد بود.

برچسب ها: خسارت سیل ، بارش تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.