۲۲۹ بیمار بهبودیافته از اعتیاد در استان سمنان شاغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی از عوامل موثر در جلوگیری از بازگشت مجدد بیماران بهبود یافته از اعتیاد گفت: ۲۲۹ نفر از بهبود یافتگان در سال ۱۴۰۱ صاحب شغل شدند.

محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: میزان قبول فرد بهبود یافته و اطمینان به او توسط جامعه یکی از مهمترین عوامل بر عدم بازگشت افراد به دام اعتیاد است و باید بیش از پیش در این بخش برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار کرد: ۴۳۹ معتاد متجاهر سال ۱۴۰۱ با همکاری بین بخشی و اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در این استان ساماندهی شدند و مراحل بازتوانی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری قبل از درمان یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از اعتیاد است، افزود: جمعیت مورد آموزش در طرح پیشگیری از اعتیاد استان سمنان در سال گذشته ۲۳۴ هزار و ۷۹ نفر بود.

منطقی با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در استان سمنان به ویژه در فضای مجازی گفت: علل و عواملی که موجب می‌شود تا فرد دچار آسیب‌های اجتماعی به خصوص «اعتیاد» شود بسیار متفاوت است، به همین دلیل برنامه ریزی برنامه‌های درمان و پیشگیری از آن هم باید متنوع و متعدد باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یک بیماری اجتماعی روز به روز با چهره‌های متفاوت درحال گسترش است، ابراز کرد: هم‌اکنون در استان سمنان ۱۲ مرکز اقامتی میان مدت، ۱۲ مرکز سرپایی، یک مرکز گذری (شلتر) و یک مرکز جامع درمان اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در حال ارایه خدمات به جامعه هدف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به مهمترین فعالیت دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۵۰ کودک سه تا ۶ سال در ۳۰ پایگاه و هشت هزار و ۲۱۷ نوزاد و کودک سه تا ۵ سال در ۱۳ مرکز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و در این راستا ۹۴۱ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک و سه هزار و ۷۷۰ نفر از خدمات آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها استفاده کردند.

وی، هدف از ایجاد مراکز مشاوره حضوری و تلفنی را ارتقای سلامت روان جامعه، کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی و خدمات تخصصی به افراد و خانواده‌ها از طریق ارتباط بین مراجع و روانشناس عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به فعالیت‌های دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی استان سمنان اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۸۷ نفر از خدمات مشاوره تلفنی، چهار هزار و ۹۸۶ نفر از مشاوره حضوری در ۲ بخش مراکز دولتی و غیر دولتی، ۲ هزار و ۷۲۳ نفر آموزش پیش از ازدواج، یک هزار و ۶۸۶ نفر آموزش هنگام ازدواج، ۲ هزار و ۹۵۲ نفر آموزش زندگی خانواده، ۸۵۰ نفر مهارت‌های زندگی، یک هزار و ۵۱۹ نفر کاهش طلاق و یک هزار و ۸۲۸ نفر هم مورد غربالگری اضطراب قرار گرفته‌اند.

منطقی افزود: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یکی دیگر از دفاتر معاونت امور توسعه پیشگیری است که با هدف، بهبود کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و در سال گذشته طرح‌های همیار مادر و کودک برای ۱۵۰ مادر، پیشگیری از خودکشی برای ۴۶ هزار نفر، مشارکت اجتماعی نوجوانان برای ۳۷۵ دانش آموز، مشارکت اجتماعی زنان برای ۲۵۰ نفر و دوره خود مراقبتی زنان و دختران برای ۴۲۰ نفر اجرا شده است.

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.