۳۲ شرکت برای حضور در نمایشگاه ایران و افغانستان اعلام آمادگی کردند

مجری نمایشگاه ایران و افغانستان در مرز دوغارون گفت: تاکنون ۳۲ شرکت شامل ۲۵ شرکت ایرانی و هفت شرکت مشترک ایرانی افغانستانی برای حضور در این نمایشگاه تحت عنوان "دوغارون اکسپو" اعلام آمادگی کرده و غرفه گرفته‌اند.

سیاوش افشین مجری نمایشگاه ایران و افغانستان در مرز دوغارون گفت: برای برپایی این نمایشگاه در نقطه صفر مرزی بین دو کشور، ۴۰ غرفه پیش بینی شده و هم اکنون کار واگذاری دیگر غرفه‌ها به مجموعه‌های تجاری و شرکت‌ها ادامه دارد.

او  به تردد روزانه چهار هزار نفر از مرز اسلام قلعه -دوغارون اشاره و بیان کرد: هدف این نمایشگاه عرضه ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی در حوزه ماشین آلات صنعتی، صنایع غذایی، آبزیان و دیگر حوزه‌های اقتصادی مورد علاقه بازرگانان دو کشور است.

مجری نمایشگاه دوغارون اکسپو اظهار داشت: این نمایشگاه از یکم تا چهار خرداد ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و در محدوده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام گمرک دوغارون پارسال بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق این مرز جابه جا شده که نزدیک به نیم میلیون تن آن صادرات و بقیه ترانزیت کالا به افغانستان ثبت شده است.

منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از یکم تا چهارم خرداد امسال میزبان نمایشگاه بزرگ ایران و افغانستان تحت عنوان «دوغارون اکسپو» خواهد بود.

این نمایشگاه  در حوزه‌های مختلف از قبیل آبزیان، صنایع غذایی، ماشین آلات، آب، برق، معدن، مصالح ساختمانی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، لوازم خانگی، کشاورزی، بهداشتی و شوینده، پزشکی و سلامت، انرژی پاک و صنایع چوب برگزار می‌شود.

قرارگیری در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و نزدیکی به هرات، دومین شهر بزرگ افغانستان، از مزیت‌های این کانون اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار