ارسال ۴۲ هزار عنوان کتاب به ۱۳ استان کم‌برخوردار

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجهیز کتابخانه‌های مدارس کشور خبر داد.

 اصغر باقرزاده در مراسم طرح ویژه کتاب کلاس گفت: طرح تجهیز مدارس کمتر برخوردار و مدارس عشایری کشور که در اقدام اولیه مصادف با اجرای نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران انجام می‌شود، ۴۲ هزار جلد کتاب در سه مقطع تحصیلی از کتاب‌های مورد تأیید در سامانه رشد برای ۷۲۰ مدرسه جهت توزیع در ۱۳ استان کشور در ۷۲۰ کارتن بسته بندی شده است.

وی افزود: مبلغ ریالی این بسته‌ها ۲۵ میلیارد ریال است و از کتاب‌های ۳۲ ناشر استفاده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که این برنامه به صورت تدریجی تا هفته کتاب و کتابخوانی در آبان سال جاری ادامه دارد گفت: البته انتظار می‌رود ارگان‌های مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد خیر در این اقدام ما را یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین جزئیات برگزاری دوره ترویج کتاب و کتابخوانی را اعلام کرد و گفت: دوره ترویج کتاب و کتابخوانی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای حدود ۳۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های شغلی مختلف از حوزه ستادی تا مدرسه در همه استان‌های کشور در حال برگزاری است.

باقرزاده افزود: در اجرای دوره یاد شده، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری‌های لازم را با این معاونت داشته باشد. در این دوره ۱۲ ساعت ضمن خدمت آموزشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و دارای شش سرفصل شامل مسئله شناسی، آشنایی با اجزای کتاب، مخاطب شناسی، روش‌های مطالعه، روش‌های ترویج و آشنایی با نحوه تشکیل باشگاه کتاب است. این دوره با هدف ترویج هر چه بیشتر کتابخوانی برگزار می‌شود و وزارت فرهنگ متعهد شده است به شرکت‌کنندگانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خدمات شایانی را ارائه کند.

وی در ادامه با بیان این که ۳۴ هزار و ۲۷۴ مدرسه ما دارای کتابخانه هستند که اطلاعاتشان را در سامانه نورینو ثبت کرده‌اند عنوان کرد: حدود ۵۰ درصد مدارس ما کتابخانه دارند و از سازمان نوسازی خواسته ایم در مدارس جدیدی که می‌سازند حتما به ساخت نمازخانه و کتابخانه توجه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح کتاب مدرسه برای مدارس روستایی و چندپایه گفت: ۱۰ هزار کلاس درس عشایری داریم که برای ۶۰۰۰ کلاس درس طرحی اجرا می‌شود و سازه کتابخانه برای این مدارس تهیه و ارسال می‌شود. در مرحله اول سازه کتابخانه برای ۳۰۰ کلاس چندپایه ارسال می‌شود و در مراحل بعدی مابقی مدارس به تدریج دارای کتابخانه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار