آسانسور‌های ساختمان پزشکان قزوین زیر ذره بین کارشناسان استاندارد

سرپرست اداره کل استاندارد قزوین گفت: بازرسی از آسانسور‌های مستقر در ساختمان‌های پزشکان قزوین با توجه به استفاده روزانه تعداد قابل توجهی از مراجعان به آن‌ها و الزام این دستگاه‌ها به داشتن گواهینامه ایمنی آغاز شد.

میترا عقیلی  سرپرست اداره کل استاندارد قزوین گفت: در این بازرسی‌ها که با هماهنگی و اخذ دستور قضایی از دادستانی قزوین صورت می‌گیرد، آسانسور‌های منصوب در ساختمان‌های عمومی، دولتی و خصوصی بازدید و وضعیت اخذ یا اعتبار گواهینامه ایمنی آسانسور‌ها بررسی می‌شود.

این مسوول گفت: در صورتی که آسانسور‌ها فاقد گواهینامه معتبر ایمنی باشند، اخطار لازم با تعیین مهلت برای انجام بازرسی فنی و اخذ گواهینامه به مدیران ساختمان‌های پزشکان داده می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد قزوین همچنین اظهار کرد: همچنین اگر ظرف مدت مقرر اقدامی توسط مالکان ساختمان پزشکان صورت نگیرد، جهت حفظ ایمنی و سلامت آحاد مردم آسانسور ساختمان مربوطه توقیف و پلمب شده و پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال می‌شود.

عقیلی از شهروندان گرامی درخواست کرد تا هنگام مراجعه به ساختمان پزشکان و یا سایر ساختمان‌های عمومی با استفاده شناسه ملی آسانسور نصب شده در کابین آسانسور‌ها و ارسال آن از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اعتبار گواهینامه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل کنند و آسانسور‌های فاقد گواهینامه و معیوب را به این اداره کل معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.