یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: زمین مرغوب کشاورزی به ارزش ۲ میلیارد تومان در تویسرکان رفع تصرف شد.

به گزارش  روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، تعداد یک مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی باغی روستای شهرستانه تویسرکان به مساحت ۴۱ متر مربع بنا که مالک آن بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بود، تخریب شد.

این گزارش می‌افزاید: این زمین کشاورزی مرغوب در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات (تبصره ۲ ماده ۱۰) با حضور نماینده دادستان شهرستان تویسرکان به حالت اولیه بازگردانده شد.

روز گذشته نیز پنج هکتار از زمین‌های شهرستان اسدآباد شامل ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی مرغوب زراعی روستا‌های چنار علیا و دوبراله به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

گفتنی است، در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.