اجرای نمایش «بازی‌نامه باستان» تا ۳ خرداد در آرامگاه فردوسی

 رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نمایش بازی‌نامه باستان برای  اجرا در دهه حماسه ایران اسلامی آماده شده که از دیشب اکران آن آغاز شده است و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

علی مسافری  رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص تئاتر بازی‌نامه باستان که هر شب در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود گفت: نمایش بازی‌نامه باستان برای اجرا در دهه حماسه ایران اسلامی آماده شده است.

او افزود: با توجه به تجربه خوبی که سال پیش در اجرای نمایش در این ایام داشتیم، قرار بود امسال نیز نمایشی اجرا شود. امسال هدف این بود در نمایش بیشتر به جنبه شناسایی شخصیت و جایگاه فردوسی و اثر شاهنامه توجه شود.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد  ادامه داد: از بین کار‌های خوبی که انجام شده بود، بازی‌نامه باستان اثر رضا صابری را بررسی کردیم و تصمیم گرفته شد این کار با یک بازسازی دوباره و مناسب‌سازی جهت اجرا در فضای عمومی به عنوان یک اثر نمایشی فاخر اجرا شود.

مسافری بیان  کرد: نویسنده این اثر نیز رضا صابری است. جمعی از هنرمندان مشهدی از جمله آقای عارف‌نژاد که نقش فردوسی را بر عهده دارد، با این نمایش همکاری می‌کنند. در مجموع حدود ۶۰ نفر عوامل مختلف در این نمایش حضور دارند.

او تصریح کرد: این نمایش یک ساعت زمان دارد. در طول نمایش با روایت هنرمندانه پیرامون شاهنامه و حماسه‌سرایی صحبت خواهد شد. بخشی نیز اجرای نمایش داستان رستم و سهراب است. نمایش با استفاده از عناصر جذاب نورپردازی و ویدیومپینگ آماده شده است.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد  ادامه داد: شهرداری برای بلیت این نمایشنامه ۹۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ نسبت به رزرو بلیت اقدام کنند. هزینه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.