امواج بارشی باران و تگرگ در زنجان تقویت می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از ۲ روز قبل امواج بارشی وارد این استان شده است که بر اثر آن رگبارهای پراکنده باران و بارش تگرگ را در برخی نقاط شاهد بودیم که این امواج امروز /شنبه/ تقویت خواهد شد.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز میزان بارش ها در اغلب مناطق استان افزایش خواهد یافت و به خصوص از ساعات بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود که شاهد فعالیت آن در قالب بارش باران و احتمالا تگرگ خواهیم بود.

 

وی یادآورشد: این سامانه روز یکشنبه نیز در استان فعال خواهد بود و در کنار بارش ها در ساعات بعدازظهر وزش بادهای شدید و نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود.

 

قدیمی بابیان اینکه از روز دوشنبه تا چهاشنبه شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز و فردا هوا در نقاط مختلف استان خنک است و از بعداز ظهر دوشنبه هفته جاری دوباره دمای هوا در استان افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۳ و ۳۰ درجه، آببر ۱۶ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

 

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.