هزار معلم خراسان رضوی در طرح فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز مشارکت می‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هزار معلم در مشهد و شهرستانهای این استان پس از طی یک دوره تخصصی، راهکارهای مصرف بهینه گاز طبیعی را به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

حسن افتخاری گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در راستای توسعه فرهنگ مصرف بهینه گازطبیعی در اسفندماه سال گذشته تفاهمنامه ای را با مدیرکل آموزش و پرورش استان امضا کرد که هدف آن تربیت مروجان فرهنگ مصرف بهینه گاز از بین معلمان با هدف انتقال محتوای راهکارهای مصرف بهینه گازطبیعی بخش خانگی به دانش آموزان بود.

وی ادامه داد: مطابق این طرح، هزار معلم در مشهد و شهرستان های خراسان رضوی با زنجیره گاز طبیعی از اکتشاف تا استخراج، پالایش و توزیع آشنا شدند تا از مهر ماه آینده نسبت به انتقال محتوا و اهمیت حفظ و مدیریت مصرف این نعمت خدادادی در بین دانش آموزان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این که تعداد مشترکان گاز در شهرستان مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک به تنهایی از مجموع مشترک ۲۵ استان کشور بیشتر است افزود: این آمار نشان دهنده اهمیت فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز در استان خراسان رضوی است.

افتخاری افزود: مطابق آمار در زمستان سال گذشته ۶۰ درصد مشترکان خراسان رضوی الگوی مصرف بهینه گاز را به صورت کامل رعایت کرده و فقط ۲ درصد در جدول بسیار پرمصرف ها قرارداشتند که متاسفانه این تعداد نیز مصرف کننده ۶ درصد کل گاز استان بودند.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگ سازی شرکت گاز در حوزه مصرف بهینه گازطبیعی با هدف مسوولیت اجتماعی، صیانت از منابع ملی و کمک به حفاظت از محیط زیست اجرا می‌شود.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.