آقای محسن جوهری گفت: گستردهترین شبکه گاز در کشور وجود دارد و شرکتهای تولیدی در زمینه تامین تجهیزات، مخزنسازها زیرساختهای مناسبی برای توسعه این صنعت در اختیار دارند.
او اضافه کرد: سهم سی ان جی در سبد سوخت خودروهای سبک کشور، سال گذشته ۲۰ درصد بود در حالی که امسال به ۱۷ درصد کاهش یافته است.
جوهری با اشاره به مقایسه توسعه سی ان جی در ایران و روسیه گفت: ۱۵ هزار جایگاه سی ان جی در روسیه وجود دارد، در حالیکه این عدد در ایران تنها ۲۵۰۰ جایگاه که ۵۰ درصد آن نیز بلااستفاده مانده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن CNG مهمترین مشکل در این حوزه را موضوع قیمت گذاریها دانست و افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر برنامه دولتها برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانهسوز به نتیجه نرسیده است و این در حالی است که اگر سی ان جی را نداشتیم، روزانه حدود ۱۷ میلیون دلار ارز باید از کشور خارج میشد.
او گفت: به عبارتی با نبود سی ان جی سالانه شش میلیارد دلار را از دست میدهیم و این موضوع بیانگر اهمیت نقش سی ان جی در کشور است. اگر مصرف را به ۴۰ میلیون مترمکعب برسانیم، ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور خواهد داشت.
او افزود: مصرف گاز جایگاههای سی ان جی کشور کمتر از ۳ درصد گاز تولیدی کشور است.
جوهری گفت: کل خودروهای دوگانه سوز که توسط خودروسازان داخلی در سال ۱۴۰۰ تولید شده ، ۱۲ هزار و ۳۹۶ دستگاه است که این عدد نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد کاهش داشته است.