فرماندار مشهد:

بخشی از منابع مالی طرح تحول حاشیه شهر مشهد از محل تهاتر تامین می شود

فرماندار مشهد گفت: بخشی از اعتبارات طرح تحول حاشیه شهر مشهد در یک اقدام تهاتری بین شهرداری مشهد و ستاد بازآفرینی کشور تامین می شود.

محسن داوری روز سه شنبه در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار خراسان رضوی افزود: در نشست امروز گزارشی از طرح تحول حاشیه شهر مشهد که شامل ۲۰۴ طرح با مسئولیت اجرایی چهار بخش شرکت بازآفرینی ایران، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و خیریه‌ها می‌شود ارایه شد.

وی اضافه کرد: اجرای ۲۰۴ طرح مزبور در سه بخش شهرداری، دستگاه‌های اجرایی و خیریه‌ها از رشد خوبی برخوردار بوده است، به طوری که پیشرفت اجرایی آن در حوزه دستگاه‌های اجرایی ۷۰ درصد بوده که تا پایان سال مالی به ۱۰۰ درصد می‌رسد، در حوزه شهرداری ۸۱ درصد پیشرفت اجرایی داشته که به زودی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و پیشرفت اجرایی آن‌ها در حوزه خیریه‌ها نیز ۷۰ درصد است.

فرماندار مشهد پیشرفت اجرایی پروژه‌های طرح تحول حاشیه شهر مشهد را در حوزه شرکت بازآفرینی ۲۴ درصد ذکر و بیان کرد: علت کندی پیشرفت این بخش به عدم تخصیص به موقع اعتبارات بازمی گردد که در نشست امروز برای اختصاص باقیمانده اعتبارات و تسریع در این بخش تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

داوری افزود: براین اساس مقرر شد ۸۰ میلیارد تومانی که از تعهد شرکت بازآفرینی مانده است در یک اقدام تهاتری بین شهرداری مشهد و ستاد بازآفرینی کل کشور تامین شود تا بتوان اجرای باقی طرح‌ها به اتمام رساند.

وی ادامه داد: اقداماتی که در اجرای طرح تحول حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود، دارای سه فرایند تثبیت، ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر است که اگر بتوان سه فرایند مزبور را اجرا کرد و طرح را سه ساله به اتمام رساند قادر خواهیم بود حاشیه شهر مشهد را حذف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.